Volvo S60 T8 Polestar Engineered habis hanya selepas 39 minit menerusi aplikasi Care by Volvo di Amerika

Volvo S60 T8 Polestar Engineered habis hanya selepas 39 minit menerusi aplikasi Care by Volvo di Amerika

New Volvo S60 Polestar Engineered

Dua minggu lalu ketika mendedahkan sedan S60 generasi baharu yang muncul buat pertama kali untuk peringkat global di Amerika Syarikat, jenama dari Sweden berkenaan turut memperkenalkan model paling berkuasa S60 T8 Twin Engine Polestar Engineered. Namun Volvo hanya menghasilkannya sebanyak 20 unit pada ketika ini untuk pasaran berkenaan, dan kesemuanya telah pun habis hanya selepas 39 minit ditawarkan dalam aplikasi atas talian program sewaan langganan Care By Volvo.

Pelanggan yang mahukan sedan mewah berkuasa tinggi berkenaan perlu meletakkan deposit US$500 menggunakan kad kredit mereka, dan menerusi program ini pelanggan hanya perlu membayar yuran pada kadar rata setiap bulan bermula US$1,100 yang turut termasuk kos selenggara dan juga insuran, tetapi tidak termasuk cukai dan pendaftaran.

Volvo S60 T8 Twin Engine Polestar Engineered ini dijana enjin dijana oleh enjin 2.0 liter Drive-E dengan suapan turbo dan supercharger, serta digabungkan dengan dengan sistem hibrid plug-in, menghasilkan kuasa keseluruhan 415 hp dengan tork maksima 670 Nm. Kuasa dialirkan ada roda hadapan menerusi kotak gear Aisin lapan-kelajuan, manakala gandar belakang digerakkan dengan motor elektrik. Model istimewa ini juga diberikan sistem suspensi dari Öhlins, bersama brek yang ditingkat taraf menggunakan sistem dari Brembo.

Dengan permintaan yang sangat menggalakkan ini, Volvo Cars turut menawarkan pelanggan di Amerika Syarikat 200 buah model S60 T6 AWD R-Design dengan tingkat taraf perisian enjin Polestar Optimisation secara percuma untuk mereka yang melanggan menerusi aplikasi Care By Volvo, berasaskan kaedah ‘siapa cepat dia dapat’. Tingkat taraf berkenaan akan memberikan respon pendikit, kelajuan menukar gear, menahan gear dan prestasi enjin pada rpm pertengahan yang lebih baik.

Volvo S60 Polestar Engineered dan keseluruhan barisan model S60 generasi baharu dihasilkan kilang Volvo pertama di Amerika Syarikat yang terletak di Ridgeville, Charleston, Carolina Selatan. Kilang tersebut bukan sahaja akan membekalkan S60 untuk pasaran Amerika, malah turut akan mengeksportnya ke luar.

GALERI: Volvo S60 Polestar Engineered 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required