Yamaha Y15ZR GP Edition 2018 – harga jualan RM8.6k, percuma model mini istimewa dan gelang kecergasan

Yamaha Y15ZR GP Edition 2018 – harga jualan RM8.6k, percuma model mini istimewa dan gelang kecergasan

Hong Leong Yamaha Motor Sdn Bhd (HLYM) telah melancarkan satu model edisi terhad baru untuk Y15ZR yang dikenali sebagai GP Edition 2018, dengan harga cadangan jualan RM8,588 tidak termasuk insurans. Selain daripada motosikal itu sendiri, pemilik juga akan menerima model mini dan gelang kecergasan secara percuma.

Seperti yang boleh dilihat, Y15ZR GP Edition 2018 ini menggunakan grafik yang sama seperti jentera MotoGP yang digunakan oleh Valentino Rossi dan Maverick Vinales tahun ini, dengan lambang Movistar tersebut berwarna putih, berbanding hijau kekuningan sebelum ini.

Selain daripada grafik itu, semua bahagian lain motosikal masih lagi sama, iaitu ia dikuasakan oleh enjin 150 cc empat lejang, satu silinder dengan empat injap serta sistem suntikan bahan api. Ia menghasilkan kuasa sebanyak 15.1 hp pada 8,500 rpm dan tork sebanyak 13.8 Nm pada 7,000 rpm. Kotak gear yang menyalurkan kuasa pula hadir dengan lima-kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required