SPYSHOT: Honda Civic Type R FK8 dikesan sedang diuji dengan spoiler belakang yang jauh lebih kecil

SPYSHOT: Honda Civic Type R FK8 dikesan sedang diuji dengan <em>spoiler</em> belakang yang jauh lebih kecil

Baru setahun lebih Honda Civic Type R FK8 membuat kemunculan rasminya, namun kini nampaknya Honda bakal muncul dengan Type R FK8 dengan versi yang dikemaskini. Menerusi set gambar intipan terbaharu ini, nampaknya CTR akan diberikan rombakan dari segi rupa.

Bampar hadapan versi baharu ini mungkin berubah dengan penambahan pembahagi pada liang udara disamping sedikit perubahan juga turut akan diberikan pada lampu utama. Rombakan turut mungkin dibuat pada bahagian sama pada bampar belakang. Apa yang menarik, Honda nampaknya menguji Civic Type R yang mengenakan spoiler lebih kecil dari versi sedia ada.

SPYSHOT: Honda Civic Type R FK8 dikesan sedang diuji dengan <em>spoiler</em> belakang yang jauh lebih kecil

Laporan sebelum ini menyebut bahawa Honda akan menghasilkan berberapa varian lain untuk Type R FK8. Jadi sama ada model dengan spoiler kecil ini adalah versi lebih fokus kepada litar (seperti Subaru Impreza WRX STI Spec C?), versi dengan harga lebih rendah atau versi untuk mereka yang tidak mahukan spoiler ‘tiang gol’ yang begitu menonjol masih lagi belum diketahui.

Tetapi apa yang boleh dijangka, model berkenaan masih lagi dijana enjin 2.0 liter VTEC DOHC turbo, digandingkan bersama kotak gear manual enam-kelajuan memacu roda hadapan. Buat masa sekarang, enjin tersebut menghasilkan kuasa 320 PS dan tork maksima 400 Nm. Kuasa berkenaan berkemungkinan akan ditambah sekiranya model lebih hardcore tersebut benar-benar dihasilkan oleh Honda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required