Subaru Forester EyeSight tiba di M’sia pertengahan 2019; XV bakal terima keselamatan aktif pada 2020

Subaru Forester EyeSight tiba di M’sia pertengahan 2019; XV bakal terima keselamatan aktif pada 2020

Ketika sidang media selepas pelancaran Subaru Forester serba baharu di Taiwan, kami dimaklumkan model generasi kelima (SK) ini akan tiba pada pertengahan tahun 2019.

Perkara ini didedahkan oleh Glenn Tan, pengarah pengurusan Tan Chong International, yang memberitahun berhubung spesifikasinya, model yang dijangka tiba ke negara kita tidak banyak bezanya dengan yang dilancarkan di Taiwan, dan EyeSight iaitu sistem pembantu pemandu juga akan ditampilkan pada varian tertinggi.

Untuk penjelasan, beliau berkata pengenalan tersebut mungkin akan dilaksanakan pada April 2019, dengan tiga varian yang akan ditawarkan pada permulaan, diikuti dengan model keempat bersama EyeSight yang dijangka hanya akan tiba pada satu atau dua bulan selepas itu. Syarikat itu turut berkata kemungkinan akan membawa versi e-Boxer hybrid namun tidak menjelaskan selanjutnya.

Subaru Forester EyeSight tiba di M’sia pertengahan 2019; XV bakal terima keselamatan aktif pada 2020

Forester baharu ini bakal menjadi model kedua Subaru yang didatangkan dengan EyeSight selepas Outback diperkenalkan. Turut dimaklumkan XV juga akan didatangkan dengan EyeSight pada tahun 2020 (sebelum ini separuh kedua 2019).

Untuk pasaran Taiwan, Forester ditawarkan dengan empat varian yang kesemua dijanakan oleh enjin 2.0 liter empat-silinder direct injection FB20 daripada Impreza yang mampu menghasilkan 156 PS pada 6,000 rpm dan 196 Nm tork pada 4,000 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi Lineartronic CVT dan pacuan Symmetrical All-Wheel Drive, bersama fungsi idling stop untuk mengurangkan penggunaan bahan api.

Varian dengan kelengkapan EyeSight bagi sistem bantuan pemanduan menerima Pre-Collision Braking dan Throttle Management, Lane Sway dan Departure Warning, juga termasuk Adaptive Cruise Control dan Lead Vehicle Start Alert yang menyertai High Beam Assist, Rear Cross-Traffic Alert dan Side View Monitor.

GALERI: Subaru Forester 2.0-S EyeSight 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required