Proton luluskan 12 lagi pengedar bagi naiktaraf 3S/4S

Proton luluskan 12 lagi pengedar bagi naiktaraf 3S/4S

Dalam perkembangan terbaru berkaitan rangkaian dan naik taraf kepada pusat 3S/4S pengedarnya, Proton telah meluluskan 12 lagi pengedar untuk tujuan itu. Daripada jumlah berkenaan, enam merupakan pengedar baru untuk jenama itu, termasuk dua di Sabah.

Senarai pengedar baru ini termasuk Victorange, Fook Loi Corporation, Ming Heng, Grand Arena Automotive dan YS Autoworld. Bagi Pengarah Eksekutif Kumpulan Fook Lai Cooperation, Thomas Chiu, beliau sentiasa yakin dengan kemampuan Proton untuk “bangkit dan menguasai pasaran sekali lagi”. Untuk itu, pihaknya melabur bukan saja untuk satu, tetapi dua cawangan – satu pusat 4S di Kota Kinabalu dan satu pusat 3S di Sandakan.

CEO Ming Heng Motor, Eric Lee pula memberi penekanan terhadap pentingnya kepuasan pengguna. “Untuk kekal bagi jangka masa lama dalam perniagaan ini, keperluan pengguna perlu diutamakan. Pelangganlah yang akan menyampaikan kepada lebih ramai orang betapa baik atau buruknya layanan sesebuah jenama terhadap mereka,” jelasnya.

Enam lagi pengedar merupakan mereka yang sedia ada, yang akan menaik taraf kepada pusat 3S atau 4S, dengan penampilan premis yang serba baru untuk memberikan pengalaman berbeza kepada pelanggan. Ini termasuk penggunaan warna identiti korporat yang baru, biru muda.

Proton luluskan 12 lagi pengedar bagi naiktaraf 3S/4S

Pengarah Urusan Tiang Siang Deluxe Auto, Steven Tan pula menjelaskan; “Untuk mengubah tanggapan orang ramai terhadap Proton, ia bermula dari cawangan atau bilik pameran. Kemudian, servis yang baik perlu diberikan kepada pelanggan, bukan hanya dari sudut jualan, tetapi lepas jualan juga.”

Menurut Proton, syarikat itu telah meluluskan 93 premis untuk dinaik taraf kepada pusat 3S dan 4S. Jumlah ini merangkumi 85% daripada sasaran awal iaitu 109 premis yang ingin dicapai bagi tempoh menjelang Oktober tahun ini. Syarikat itu yakin akan dapat memenuhi sasaran berkenaan dengan tempoh yang masih berbaki ketika ini.

“Semua rancangan kami mengikut jadual, dengan semua negeri rata-ratanya telah memenuhi kuota bagi naik taraf premis jualan melainkan lima negeri ini; Melaka, Johor, Terengganu, Perak dan Wilayah Tengah. Bagaimanapun, jumlahnya sangat sedikit. Kami yakin, sebelum Oktober, kami akan dapat mencapai keseluruhan 109 premis jualan yang sudah dinaik taraf kepada pusat 3S dan 4S,” jelas CEO Proton Edar, Abdul Rashid Musa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required