Honda Civic 2019 diberi wajah baru untuk pasaran AS

Honda Civic 2019 diberi wajah baru untuk pasaran AS

Rasa macam baru saja Honda Civic FC masuk pasaran dunia, kini di Amerika Syarikat diperkenalkan pula versi facelift bagi tahun 2019. Ini kurang beberapa bulan sebelum usianya mencecah tiga tahun – model ini diperkenalkan untuk pasaran AS pada September 2015 lalu.

Untuk itu, Civic generasi ke-10 itu akan diberi pembaharuan. Apa yang ditambah? Selain daripada penggayaan yang dipertingkat, kedua-dua Civic Sedan dan Coupe 2019 nanti turut akan menerima pakej keselamatan Honda Sensing sebagai ciri standard bagi beberapa peringkat kemasan yang ditawarkan.

Di depan, bahagian “sayap” pada grilnya kini datang dengan kemasan hitam berkilat (menggantikan warna krom) serta bahagian bawah yang direka semula. Ia tampil sebagai satu rekaan yang bersepadu berbanding pendekatan tiga bahagian terpisah sebelum ini. Menurut Honda juga, lampu utama LED dan halogennya juga diberikan kemaskini.

Bahagian belakang kini menempatkan perincian krom pada bahagian bawah bampar versi sedan, serta rekaan rim terbaru bagi kedua-dua model – termasuk rim 18-inci pada model dengan tingkat kemasan Touring untuk pasaran AS.

Varian Sport dikuasakan oleh enjin 2.0 liter DOHC i-VTEC yang dipadankan dengan CVT automatik dengan G-Shift Control atau manual enam-kelajuan di sana. Perincian tambahan lain adalah seperti skrin paparan audio tujuh-inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto.

Apa pun, pembaharuan model facelift ini hanya melibatkan Civic Sedan dan Coupe sahaja buat masa ini. Civic Hatcback, Si dan Type R kekal sama seperti versi sedia ada. Menarik tak wajah baru Civic ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

  • Mervin on Aug 17, 2018 at 10:09 am

    Will this 2019 civic model come into malaysia?

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • I want to ask same question also. When this model come to malaysia? Will Honda Malaysia going to reveal?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required