Borgward BX5 versi pemanduan sebelah kanan dilihat

Kami pernah laporkan tentang jenama Borgward yang khabarnya akan masuk ke pasaran Malaysia September nanti, dengan penawaran dua model iaitu BX5 dan BX7. Terkini, satu gambar papan pemuka dengan pemanduan sebelah kanan muncul di media sosial. Terdahulu, model berkenaan yang dipamerkan adalah dari jenis pemanduan sebelah kiri.

Daripada gambar berkenaan, kelihatan susun atur dan rekaletak pada bahagian dalaman versi pemanduan kanan (kemungkinan besar untuk pasaran Malaysia) adalah mirip dengan versi yang dipamerkan sebelum ini.

Antara yang dapat dilihat dengan jelas ialah tempat duduk kulit, sistem penghidup tanpa kunci, paparan multi-info dan brek tangan elektrik dengan fungsi Auto Hold. Beberapa suis kawalan turut terdapat pada bahagian stereng bagi sistem infotainmen dan kawalan cruise.

Pada model yang dipertontonkan sebelum ini, ia menggunakan enjin 1.8 liter empat-silinder dengan janaan 190 PS dan 280 Nm, dipadankan dengan transmisi enam-kelajuan dengan sistem pacuan semua roda. Pilihan enjin 1.4 liter (150 PS dan 250 Nm) turut ditawarkan di China.

Mei lalu, Go Bremen Motors menandatangani perjanjian dengan Borgward untuk menjalankan pengilangan dan pengedaran model-model jenama itu di Malaysia serta beberapa lagi negara serantau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required