Moto Guzzi Audace Carbon tiba di Malaysia – RM123k

Moto Guzzi Audace Carbon tiba di Malaysia – RM123k

Satu lagi model baru Moto Guzzi memasuki pasaran Malaysia iaitu Audace Carbon dan ia dipanggil oleh pengeluar itu sebagai sebuah “motosikal muscle“. Asas model ini masih sama seperti Audace standard, tetapi mempunyai kemasan yang sedikit berbeza, menjadikannya lebih unik.

Hampir keseluruhan Audace Carbon menggunakan warna gelap, dan ia diserikan dengan kontras warna merah pada bahagian penutup head enjin, angkup brek Brembo hadapan, jahitan pada tempat duduk serta tulisan pada bibir rim. Selain daripada itu, panel tepi tangki bahan api serta penghadang lumpur motosikal ini juga dibuat daripada gentian karbon.

Kuasa penggerak pula datang daripada enjin v-twin 90 darjah 1,380 cc yang mampu menghasilkan kuasa sebanyak 96 hp pada 6,500 rpm dan 121 Nm tork. Enjin ini mendapat penarafan Euro 4 dan dipadankan bersama kotak gear enam kelajuan.

Audace Carbon juga menggunakan sistem pendikit ride-by-wire, sekaligus membolehkan ia diperlengkap dengan sistem seperti kawalan cengkaman, autocruise yang boleh dilaras kelajuannya semasa berfungsi dan tiga mod tunggangan iaitu Veloce, Turismo dan Pioggia.

Secara keseluruhannya motosikal ini mencatat berat 299 kg, dan ia dilengkapi dengan tangki bahan api 20.5 liter, rim 18 inci di hadapan, 16 inci di belakang, brek cakera berkembar 320 mm dengan angkup Brembo empat piston di hadapan, cakera 282 mm dengan angkup Brembo dua piston di belakang, dua penyerap hentak boleh laras dengan tabung gas di belakang dan fork 45 mm di belakang. Harga yang ditetapkan untuk Moto Guzzi Audace Carbon di pasaran Malaysia adalah RM123,000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required