Toyota Yaris, 86 GR daftar trademark untuk Eropah

Toyota Yaris, 86 GR daftar <em>trademark</em> untuk Eropah

Toyota dikhabarkan telah memfailkan tanda dagang (trademark) bagi model GRMN dan GR Sport untuk kegunaan pasaran Eropah. Autocar melaporkan buat permulaan nama Yaris dan 86 GR akan digunakan di pasaran sana, memberikan petanda ia menghampiri pelancaran.

Nama yang diambil dari unit perlumbaan Toyotan, Gazoo Racing, jenama GR sinonim dengan beberapa peralatan talaan termasuk kit badan asas dan peningkatan suspensi GR Sport. Di Jepun, Yaris GR (dengan logo Vitz GR di sana) menerima roda aloi 17-inci, tayar Bridgestone Potenza RE050A, roda stereng diameter-kecil dari 86 dan mod transmisi 10-kelajuan untuk model CVT.

Sementara, 86 GR pula meneruma aloi Rays 17-inci, tempat duduk Recaro, Torsen limited-slip differential dan brek Brembo dengan enam-omboh di hadapan dan empat-omboh di belakang. Selain yang ditawarkan oleh GR Sport, ia juga dilengkapi dengan kit badan, peredam Sachs dan beberapa elemen mekanikal lain. Model GR dan GR Sport ini tidak didatangkan dengan kuasa tambahan – yang hanya untuk versi GRMN.

Toyota Yaris, 86 GR daftar <em>trademark</em> untuk Eropah

Di Eropah, Yaris GR Sport hanya ditawarkan dalam versi hibrid lima-pintu, dengan menggunakan enjin Prius C 1NZ-FXE 1.5 liter VVT-i (74 PS/111 Nm) dan motor elektrik (61 PS/169 Nm) untuk menghasilkan keseluruhan output sebanyak 100 PS. Dijangkana versi GR juga akan dilengkapi dengan penjana kuasa dan gaya badan yang sama.

Manakala bagi 86 GR pula, ia akan dilengkapi dengan elemen seperti model standard termasuk enjin 2.0 liter empat-silinder (205 PS) dengan pilihan transmisi manual dan automatik enam-kelajuan.

GALERI: Toyota Yaris, 86 GR di Jepun

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required