Ducati Scrambler dipertingkat untuk model tahun 2019

Ducati Scrambler dipertingkat untuk model tahun 2019

Selain menunjukkan model asas Scrambler Icon yang telah dipertingkat untuk tahun 2019, Ducati juga memperkenalkan tiga variasi model Scrambler iaitu Full Throttle, Cafe Racer dan Desert Sled yang juga mempunyai pembaharuan tersendiri.

Secara asasnya, enjin yang digunakan pada semua model ini masih lagi sama iaitu unit v-twin 803 cc yang menghasilkan kuasa 73 hp pada 8,250 rpm dan 67 Nm tork pada 5,750 rpm, tetapi bahagian crankcase kini diwarnakan hitam. Selain daripada itu, model Scrambler ini juga menerima unit baru lampu hadapan LED dengan DRL serta lampu penunjuk arah LED yang boleh tutup sendiri, sementara klac pula lebih ringan.

Sistem brek dengan cornering ABS two-channel juga kini datang secara standard bagi semua model Scrambler, tetapi varian Desert Sled diberikan dengan mod off-road. Suis kawalan yang berada pada bahagian pemegang kini direka supaya lebih ergonomik, dan penunggang boleh menggunakannya dengan lebih mudah untuk melaras tetapan.

Bagi model Full Throttle, penampilannya kini diubah dengan grafik hitam kuning dua tona, bersama jalur putih serta penutup tempat duduk belakang yang berbentuk seperti motosikal lumba. Rekaan pada Scrambler Full Throttle baru ini banyak mendapat inspirasi daripada motosikal lumba flat track dan dapat dilihat pada bahagian tempat duduk, pemegang yang lebih rendah serta ekzos Termignoni yang boleh digunakan atas jalan biasa.

Scrambler Cafe Racer 2019 pula didatangkan dengan rim 17 inci yang dibalut tayar Pirelli Diablo Rosso III, dan datang sekali dengan silinder master brake radial seperti motosikal prestasi moden yang lain. Warna gabungan biru pada kerangka dan Silver Ice Matt pada panel badan motosikal ini adalah mendapat inspirasi daripada jentera tahun 60-an, terutamanya 125GP Desmo.

Melihat kepada model Scrambler yang paling berkemampuan untuk meredah jalan offroad pula, iaitu Desert Sled, ia diperbaharui dengan tempat duduk lebih tinggi (860 mm) serta kerangka yang diwarnakan merah. Lengan ayun model ini juga adalah spesifik cuma untuknya dan diperbuat daripada aluminium.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required