Toyota C-HR raih Kereta Tahunan Thailand 2018

Toyota C-HR raih Kereta Tahunan Thailand 2018

Toyota C-HR telah dinobatkan sebagai Kereta Tahunan Thailand 2018 (Thai COTY 2018), selepas berjaya mencatatkan 382 mata, menewaskan pencabar terdekatnya iaitu Mazda CX-5 (307 mata) dan Suzuki Swift (260 mata). SUV ini menerima pujian ramai kerana reka bentuknya yang sangat menyerlah, miliki penjana kuasa hibrid yang efektif dan menggunakan platform baharu yang memberikan kelebihan pada pengendaliannya.

Di Thailand, C-HR ditawarkan dengan dua pilihan penjana kuasa, bermula enjin petrol 1.8 liter naturally-aspirated empat-silinder dan juga 1.8 liter hibrid. Malahan C-HR Hybrid juga merupakan penerima pertama yang mendapat keistimewaan daripada Board of Investment bagi kereta hibrid di negara itu.

Thai COTY kini memasuki tahun ke-empat, dianjurkan oleh Persatuan Wartawan Automotif Thailand. Para hakim terdiri daripada wartawan automotif dengan pengalaman menguji kereta sekurang-kurangnya tiga tahun.

Dari segi kelayakan, semua kereta yang mengambil bahagian haruslah model baharu untuk pasaran Thailand dan telah dilancarkan antara 1 Oktober 2017 dan 30 September 2018. Pemenang bagi anugerah yang sama sebelum ini ialah Honda CR-V, Mazda CX-3 dan Ford Everest.

GALERI: Toyota C-HR di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required