GPX Racing Mad 300, Gentleman Racer 200, Demon 150GR baru dilancar di Thailand – harga dari RM8k

GPX Racing Mad 300, Gentleman Racer 200, Demon 150GR baru dilancar di Thailand – harga dari RM8k

Sebelum ini, kami pernah melaporkan GPX Racing, iaitu satu jenama motosikal dari Thailand akan membuat kemunculan dalam pasaran Malaysia. Kami tidak pernah menerima jemputan pelancarannya tapi di dalam laman web jual beli terkenal Malaysia dan media sosial, ternyata ia sudah mula dijual. Yang kami nampak adalah model Gentleman 200 dengan harga sekitar RM11k.

Di negara asalnya, GPX Racing telah melancarkan tiga lagi model baru iaitu Mad 300, Gentleman Racer 200 dan juga Demon 150GR versi terkini tahun 2019. Harganya masing-masing di sana adalah 89,800 baht (RM11,423), 72,500 baht (RM9,222) dan 64,500 baht (RM8,205). Walaubagaimanapun ini adalah harga istimewa yang diberikan waktu pameran Bangkok Motor Expo yang sedang berlangsung sekarang.

Mad 300 adalah sebuah model baru yang diperkenalkan oleh GPX Racing dan kini ia adalah model paling berkuasa yang ditawarkan oleh jenama itu. Ia dikuasakan oleh enjin satu silinder 292 cc penyejukan cecair, dipadankan bersama transmisi enam kelajuan.

Ia dihasilkan dengan gaya sebuah motosikal naked, dan datang dengan kelengkapan lain seperti lampu depan dan belakang LED, tangki bahan api 15.5 liter, kerangka Trellis, fork USD di hadapan, monoshock di belakang, rim 17 inci, meter jenis digital, brek cakera berkembar di hadapan dan brek cakera tunggal di belakang.

Pergi kepada Gentleman Racer 200 pula, ini adalah satu versi baru kepada Gentleman 200 (enjin 197 cc dan transmisi enam kelajuan), di mana asasnya adalah sama, tetapi diberikan dengan fairing separuh seperti cafe racer klasik. Keistimewaan lain model ini adalah ia menggunakan tempat duduk dibalut dengan kain bercorak kevlar, penutup tempat duduk belakang, monoshock belakang YSS, tayar Pirelli bersaiz 110/17 di hadapan, 140/70 di belakang dan meter digital.

Selain daripada dua model baru ini, GPX Racing turut memperkenalkan Demon 150GR yang disegarkan semula. Ia ditawarkan dengan grafik baru yang boleh dipilih dalam tiga warna iaitu kuning, merah dan hitam. Kelengkapan lain model ini masih lagi sama termasuk enjin 149 cc SOHC dan padanan transmisi enam kelajuan, fork USD di hadapan, meter digital, brek cakera tunggal di depan dan belakang dan tangki bahan api 8.0 liter.

GALERI: GPX Racing Mad 300

GALERI: GPX Racing Gentleman Racer 200

GALERI: GPX Racing Demon 150-GR 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required