Hyundai Tucson N – SUV bakal jana sekitar 340 hp

Hyundai Tucson N – SUV bakal jana sekitar 340 hp

Selain dari Veloster, i30 hatchback dan i30 fastback N, sebelum ini terdapat juga laporan bahawa Hyundai bakal memproduksi SUV berprestasi tinggi talaan divisi perlumbaan Hyundai N berasaskan SUV segmen-C Tucson. Menerusi laporan Auto Express, Hyundai Tucson N tersebut dikhabarkan bakal muncul dalam masa dua tahun akan datang.

Sumber dalaman memberitahu kepada portal berkenaan bahawa Tucson N bakal dijana enjin yang berkuasa sekurang-kurangnya 340 hp, dan mampu memecut dari 0-100 km/j dalam masa di bawah enam saat. Setelah ia dipasarkan nanti, model ini bakal memberikan saingan terus kepada SUV kompak berprestasi tinggi lain seperti Cupra Ateca dan VW T-Roc R yang juga akan muncul tidak lama lagi.

Selain dari SUV ini, sumber berkenaan turut menyatakan bahawa satu lagi kereta sport halo akan dihasilkan Hyundai N. Tidak dinyatakan kereta tersebut dibangunkan dari platform mana, tetapi prototaip pembangunannya dilihat mempunyai sistem pacuan semua roda dan juga kotak gear dari i30 N.

Sayap perlumbaan tersebut juga dikatakan sedang membuat kajian terhadap platform serba baharu dengan janaan elektrik sepenuhnya. Tambah sumber berkenaan lagi, Hyundai mahu semua kereta yang dijual dengan logo N akan dibangunkan secara serius dan bukan sekadar melepaskan batuk ditangga dalam apa jua persaingan pada mana-mana kelas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required