Mitsubishi ASX facelift 2020 untuk Eropah didedahkan

Mitsubishi ASX <em>facelift</em> 2020 untuk Eropah didedahkan

Pada 2017, Mitsubishi telah memperkenalkan crossover segmen-B Eclipse Cross dan ramai yang menjangkakan ia akan secara berperingkat menggantikan Mitsubishi ASX. Tapi nampaknya umur ASX ternyata masih lagi panjang setelah Mitsubishi mendedahkan SUV kompak yang telah berada dalam produksi sejak 2010 itu diberikan satu lagi versi facelift untuk pasaran Eropah.

Model yang disegarkan kembali ini akan membuat kemunculan pertamanya pada Geneva Motor Show 2019 Mac nanti. Dan seperti yang anda boleh lihat, muka ‘adik Lancer’ pada ASX telah berubah menggunakan rekaan signatur Dynamic Shield terbaharu Mitsubishi.

Lampu utama ASX 2020 ini direka sepet, mengapit gril seakan dinding kubu yang kelihatan lebih gagah. Ia kemudian diberikan elemen X kemasan krom, bersama lampu kabus LED dan isyarat membelok dengan empat unit lampu disusun menegak dan juga skid plate dalam kemasan perak. Lampu belakang masih menggunakan kluster lampu yang sama, tetapi diberikan lensa jernih bersama grafik dan bar LED baharu di dalamnya.

Bampar belakang juga menerima sentuhan semula dengan rekaan lebih rumit, menampilkan kemasan liang udara palsu, dan juga skid plate seperti gaya diffuser juga berwarna perak. Tiga warna baharu tampil pada model kemaskini ini iaitu Red Diamond, Sunshine Orange dan Oak Brown.

Masuk ke kabin, sebahagian besar rekaan terutama pada papan pemuka masih lagi sama dengan model sedia ada. Perubahan yang paling ketara dapat dilihat adalah skrin sistem infotainmennya kini lebih besar, bersaiz lapan-inci.

Di Eropah, ASX ditawarkan dengan pilihan enjin petrol 2.0 liter NA dengan pilihan sama ada kotak gear manual lima-kelajuan atau CVT automatik INVECS-III. Pembeli juga boleh memilih sama ada mereka mahukan pacuan roda hadapan atau pacuan semua roda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required