Bangkok 2019: Toyota Camry TRD Sportivo di Thailand

Bangkok 2019: Toyota Camry TRD Sportivo di Thailand

Thailand adalah antara pasaran Toyota di dunia yang menerima sentuhan TRD Sportivo untuk hampir kesemua modelnya. Ketika berlangsungnya Bangkok International Motor Show (BIMS) 2019, jenama berkenaan turut mempamerkan Toyota Camry generasi baharu yang diberikan peningkatan TRD Sportivo.

Seperti biasa, model TRD Sportivo ini tampil dengan kit badan lengkap. Pada bahagian muka, kit tersebut merangkumi lips spoiler hadapan (dua tona lengkap bersama logo TRD), manakala kemasan pada gril pula boleh dipilih sama ada dengan warna perak atau hitam (kereta yang dipamerkan ini diberikan kemasan hitam).

Skirt sisi juga hadir dalam kemasan dua-tona, begitu juga pada lips tambahan pada bampar belakang. Kit badan tersebut diakhiri dengan spoiler pada penutup but yang direka seakan untuk kereta-kereta hatchback. Bagi melengkapkan rupanya, Camry TRD Sportivo ini dipadankan dengan set rim aloi 18-inci kemasan dua-tona.

Kereta ini juga dilengkapi dengan semua aksesori opsyenal yang ditawarkan oleh Toyota Thailand. Antara peralatan tersebut termasuk dashcam, lampu lecak, but belakang dengan fungsi bukaan menggunakan kaki, sokongan lumbar udara, kemasan pelindung bampar belakang dan juga pelindung kemasan ‘kevlar’ pada pembuka pintu.

Bangkok 2019: Toyota Camry TRD Sportivo di Thailand

Pada pasaran Thai, Camry ditawarkan dalam varian 2.0G, 2.5G, 2.5 Hybrid dan 2.5 Hybrid Premium, dan dijual pada harga bermula 1.445 juta baht (RM185,713) hingga 1.799 juta baht (RM231,210).

Model asas 2.0 liter dijana enjin petrol NA berkuasa 167 PS/199 digandingkan bersama kotak gear enam-kelajuan automatik. Model 2.5 liter pula menerima enjin NA Dynamic Force baharu menjana 209 PS/250 Nm mengalirkan kuasa ke roda hadapan menerusi kotak gear lapan-kelajuan automatik.

Model Hybrid pula menggandingkan enjin petrol 2.5 liter berkuasa 178PS/221 Nm dan juga motor elektrik berkuasa 120 PS/202Nm, yang menurut Toyota ia menghasilkan kuasa keseluruhan 211 PS.

Kita di Malaysia sudahpun menerima Camry generasi baharu ini hujung tahun lalu, tetapi hanya dengan varian tunggal 2.5V berkuasa 184 PS/235 Nm dan kotak gear enam-kelajuan automatik, dijual pada harga RM190k.

GALERI: Toyota Camry 2.5V pasaran Malaysia di KLIMS 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required