Mercedes-AMG A35 L 4Matic Z177 – China sahaja

Mercedes-AMG A35 L 4Matic Z177 – China sahaja

Memang beruntung pasaran automotif di China, sebab banyak menerima model-model kereta yang memang khas untuk negara berkenaan. Antara yang terkini ialah Mercedes-AMG A 35 L 4Matic, yang pada asasnya merupakan versi jarak roda yang lebih panjang bagi sedan prestasi yang diperkenalkan oleh pengeluar ini pada Mac 2019. Seperti A-Class L Sedan, A 35 L akan dibangunkan oleh Beijing Benz Automotive, syarikat usaha sama antara Daimler dan rakan kongsi dari China, BAIC Motor.

Berbanding A 35 Sedan, A 35 L ini ditambahkan ukuran jarak rodanya sebanyak 60 mm, menjadikannya 2,789 mm berbanding 2,729 mm. Selain itu, model ini masih mirip bagi setiap sudut aspek, termasuk menerima penggayaan AMG untuk bahagian hadapan dengan kehadiran gril twin-louvre, apron hadapan AMG Line dengan canard dan splitter hadapan.

Untuk bahagian sisinya pula, penampilannya diserikan dengan roda 19-inci, skirt sisi dan lambang AMG pada C-pillar, sementara di belakang pula menampilkan diffuser dan spoiler lip pada boot lid dan juga dua corong ekzos bulat. Sesetengah daripada ciri ini adalah standard untuk pakej AMG Aerodynamic, dengan AMG Night pula menambah perincian rekaan hitam.

Mercedes-AMG A35 L 4Matic Z177 – China sahaja

Di dalamnya pula, paparan cermin hadapan disambungkan ke Mercedes-Benz User Experience (MBUX) dengan gaya paparan AMG. Lain-lain ciri pada bahagian dalam yang menonjol termasuklah roda stereng AMG standard atau boleh juga memilih versi Performance yang didatangkan dengan rotary control yang disambungkan ke paparan. Pembeli juga boleh memilih antara dua tema dalaman – hitam/merah klasik dan hitam/kelabu titan.

Untuk sudut prestasinya, ia menampilkan enjin M260 2.0 liter turbo empat-silinder yang mampu meledakkan kuasa sehingga 302 hp (306 PS) pada 5,800 rpm dan tork 400 Nm dari 3,000-4,000 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi dwi-klac AMG Speedshift tujuh-kelajuan dengan kuasanya disalurkan ke semua empat roda menerusi sistem pacuan semua-roda pembolehubah Performance 4Matic.

A 35 L yang memiliki jarak roda lebih panjang ini dikatakan mampu dipecut dari 0-100 km/j dalam 4.9 saat, iaitu 0.1 saat lebih lambat berbanding model dengan jarak roda standard. Selain itu, ia juga mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 250 km/j. Model ini turut didatangkan dengan lima program pemanduan AMG Dynamic SelectSlippery, Comfort, Sport, Sport + dan Individual – sama seperti A 35.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required