BMW 8 Series Gran Coupe G16 – gambar bocor awal

BMW 8 Series Gran Coupe G16 – gambar bocor awal

Dalam masa beberapa hari lagi, BMW 8 Series Gran Coupe G16 akan didedahkan secara rasmi kepada dunia, namun gambarnya sudah bocor dalam internet. Ini seterusnya memberikan kita gambaran awal bentuk unik, terutamanya bahagian atas serta belakang model ini.

Perbezaan model Gran Coupe yang mempunyai empat pintu ini dengan Coupe biasa bermula dari A-pillar, dengan sudut condong sedikit kurang manakala garis bumbung juga tidak menjunam secara keterlaluan demi memberi lebih ruang kepala untuk penumpang belakang. Ia kemudiannya bersambung kepada bahagian but yang mempunyai spoiler nipis bersepadu.

Walaupun masih belum disahkan, Gran Coupe ini kelihatan seperti mempunyai jarak roda yang lebih panjang. Perubahan rekaan lain termasuk garis tingkap lebih jelas, dan lebih menarik, semua pintu menggunakan rekaan tingkap tanpa bingkai.

Untuk enjin, 8 Series Gran Coupe ini akan berkongsi enjin yang sama dengan model 8 Series lain. Ini termasuk unit petrol enam silinder 3.0 liter B58 (335 hp, 450 Nm) untuk 840i dan 840i xDrive, diesel enam silinder 3.0 liter twin turbo untuk 840d xDrive (320 hp, 680 Nm), petrol V8 4.4 liter biturbo (530 hp, 750 Nm) untuk M850i xDrive dan petrol V8 4.4 liter twin turbo (600 hp, 750 Nm) untuk M8.

Seperti biasa, bahagian dalam juga mungkin akan diambil terus daripada model 8 Series baru yang telah dilancarkan sebelum ini, berserta ciri keselesaan tambahan lain untuk penumpang belakang. Apa pendapat anda dengan model coupe empat pintu terbaru ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required