Video teaser Honda RS150R 2019 Vietnam tersebar

Sedang Yamaha menikmati pasaran dengan ketibaan Y15ZR versi facelift 2019, pesaing rapatnya iaitu Honda RS150R masih lagi tidak diperbaharui. Walaubagaimanapun, waktu pengenalan RS150R 2019 semakin hampir, dengan video teaser baginya telah pun disiarkan oleh laman web permotoran di sana, Motosaigon. Dipercayai, video ini bocor daripada pertemuan wakil pengedar yang berlangsung di sana.

Perkara penting yang dinyatakan dalam video ini adalah RS150R (yang dipanggil sebagai Winner di Vietnam) 2019 akan dilancarkan secara rasmi 13 Julai ini, bertempat di Stadium My Dinh, Hanoi, Vietnam. Kemudiannya, beberapa ciri model baru ini turut terdedah.

Paling jelas adalah rekaan lampu utama, yang juga menggunakan sistem LED, tetapi bentuknya telah berubah lebih unik. Selain bahagian utama, terdapat jalur yang bersambung ke atas seperti sepasang tanduk. Selain daripada itu, bahagian yang boleh dilihat adalah lampu belakang.

Unit itu kelihatan lebih kecil, dan kini menggunakan lampu penunjuk arah yang berada pada penghadang lumpur sama seperti RS150R versi Malaysia. Sebelum ini, Winner di Vietnam menggunakan lampu penunjuk arah yang bersepadu sekali dengan unit lampu belakang.

Satu lagi ciri yang berubah pada model facelift ini adalah bahagian meter, dan sekiranya grafik kartun dalam video itu boleh dipercayai, ia menyerupai unit yang berada pada Honda CBR150R. Rekaan ekzos juga berubah. Biasanya, jika di Vietnam sudah dilancarkan, ia akan diikuti oleh Thailand dan Indonesia terlebih dahulu dan selepas itu mungkin barulah negara kita.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Swing arm pon nampak baru… Kat Thailand x masuk model ni seblom ni…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
 

Add a comment

required

required