UMW Toyota naiktaraf sistem infotainmen untuk Fortuner dan Innova – skrin 9.0-inci, Apple CarPlay

Bersama dengan pengenalan Hilux 2.8 Black Edition semalam, UMW Toyota turut mengumumkan sedikit naiktaraf untuk SUV Toyota Fortuner dan MPV Innova, dengan kedua-duanya menerima sistem infotainmen baharu. Varian Fortuner 2.7 SRZ dan 2.4 VRZ kini didatangkan dengan sistem infotainmen yang menampilkan paparan skrin sesentuh 9.0-inci dan sokongan Android Auto/Apple CarPlay.

Tiada perubahan harga untuk Fortuner 2.7 SRZ AT dan 2.4 VRZ AT 4×4, tetapi untuk varian 2.4 AT 4×4 mengalami sedikit peningkatan harga, kini ditawarkan pada RM171,500 atas jalan tanpa insurans, naik RM2,000 berbanding sebelumnya pada RM169,500 apabila harga SST diumumkan pada September 2018.

Barisan Fortuner juga telah dikurangkan daripada empat varian kini menjadi tiga sahaja, dengan Fortuner 2.4 VRZ AT 4×2 didapati tiada dalam senarai harga terkini.

UMW Toyota naiktaraf sistem infotainmen untuk Fortuner dan Innova – skrin 9.0-inci, Apple CarPlay

Varian Innova 2.0 X dan 2.0 G juga menerima sistem infotainmen yang sama seperti Fortuner, dengan penambahan skrin sesentuh 9.0-inci dan ketersambungan Android Auto/Apple CarPlay. Barisan terkini Innova turut tidak menyenaraikan varian 2.0 E manual, hanya kekal dengan 2.0 E automatik selain dua varian yang dinaiktaraf itu.

Walau bagaimana pun, tiada perubahan harga untuk Innova, masih terus menggunakan senarai harga SST yang sama seperti yang diumumkan tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required