Nissan Juke generasi kedua muncul lagi dalam teaser – bakal diperkenalkan secara rasmi pada 3 Sept ini

Nissan Juke generasi kedua muncul lagi dalam <em>teaser</em> – bakal diperkenalkan secara rasmi pada 3 Sept ini

Susulan dengan teaser awal yang didedahkan pada bulan lalu, kini Nissan mendedahkan lebih banyak teaser untuk Juke generasi kedua yang dikesan diuji di litar ujian Millbrook, United Kingdom.

Walau pun masih dibaluti penyamaran, namun rekaan baharunya agak kelihatan, dan ternyata banyak perbezaan berbanding model terdahulu, malah lebih menarik perhatian.

Untuk bahagian hadapannya, Juke menggunakan gril V-motion yang disambungkan dengan lampu hadapan yang direka lebih tirus. Rekaan lampu bertingkat ini juga diterapkan dengan lampu utamanya bagai terselindung di bawah penutup empat segi. Apron bawahnya pula lebih bersudut, dengan lampu kabus kecil bagai terselit pada sudut bampar.

Manakala bahagian sisi kereta ini telah mengalami transformasi yang agak radikal, dengan gerbang roda yang kurang sedikit menonjol dan juga garisan karakter yang ditarik ke belakang. Satu aspek yang dibawa dari generasi pertama ialah bentuk tingkap sisi, begitu juga dengan posisi pemegang pintu belakang.

Untuk bahagian belakangnya pula, rekaannya lebih bersudut, manakala seksyen bawahnya pula tidak begitu sarat seperti model terdahulu. Manakala lampu belakangnya pula, imej boomerang digantikan dengan susunan dua-kepingan yang bersifat lebih konvensional. Selain itu, bukaan tailgate yang lebih besar memudahkan penyimpanan barangan dalam ruang but belakang.

Lain-lain perincian yang kelihatan pada Juke baharu ini ialah roda aloi 19-inci yang didatangkan secara standard, mengadaptasi teknologi ProPILOT dan juga ruang dalaman yang lebih luas.

Juke baharu ini akan dibangunkan menggunakan platform CMF-G, yang turut digunakan oleh Renault Captur, dengan barisan enjin termasuklah pilihan diesel dan petrol pengecas turbo berkapasiti kecil, serta penjana kuasa 1.6 liter petrol-elektrik hibrid. Apa pun, perincian penuhnya hanya akan diketahui apabila ia diperkenalkan secara rasmi di peringkat global pada 3 September ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required