Toyota GranAce akan diperkenal di TMS 2019 – MPV lapan tempat duduk guna asas HiAce generasi baru

Toyota GranAce akan diperkenal di TMS 2019 – MPV lapan tempat duduk guna asas HiAce generasi baru

Toyota telah mengumumkan, semasa Tokyo Motor Show hujung bulan nanti, mereka akan memperkenalkan model GranAce. MPV ini akan memasuki pasaran Jepun secara rasmi pada hujung tahun 2019.

Ia sebenarnya adalah model yang sama seperti Granvia yang diperkenalkan untuk pasaran Australia awal tahun lalu, dan Majesty yang dijual di Thailand. Menggunakan asas daripada HiAce H300, GranAce mempunyai panjang 5.3 meter dan ditawarkan dalam dua tetapan tempat duduk iaitu tiga baris, enam tempat duduk dan empat baris, lapan tempat duduk.

Pada bahagian luar, ia sama sahaja dengan Granvia, mempunyai gril krom yang besar serta lampu utama LED lensa berkembar. Rim, kemasan kayu di dalam dan kombinasi warna juga adalah sama. Tempat duduk baris kedua dan ketiga menggunakan tetapan kapten yang dibalut kulit dan kelengkapan lain yang diberi termasuk mekanisme Ottoman dan sistem Display Audio dengan sambungan telefon pintar.

Model ini cuma datang dengan satu pilihan enjin sahaja iaitu empat silinder turbo diesel 2.8 liter 1GD-FTV – sama seperti Granvia – yang dipadankan bersama transmisi automatik enam kelajuan.

Suspensi jenis trailing-link rigid-axle di belakang menggantikan tetapan leaf-spring yang ada pada HiAce, dan ini memberikan MPV mewah tersebut pemanduan yang lebih mewah, selesa dan stabil. GranAce juga menampilkan tambahan penebat bunyi untuk mengurangkan kadar NVH.

GranAce akan diberikan dengan pakej keselamatan Toyota Safety Sense yang termasuk Pre-Collision Safety System (PCS) dengan pengesan pejalan kaki dan penunggang basikal (waktu siang), serta Intelligent Clearance Sonar dengan Parking Support Brakes (objek tidak bergerak).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Shahabudin Helmi Bin Mohamed Badruddin on Feb 17, 2021 at 4:33 pm

    Will this model be made available in Malaysia ? When and the price ??

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required