Ducati Streetfighter V4 akan didedah 23 Oktober ini

Kewujudan model naked Ducati Streetfighter V4 bukan lagi satu rahsia. Versi prototaipnya telah pun didedahkan dan turut digunakan dalam perlumbaan Pikes Peak International Hill Climb 30 Jun lepas. Malangnya, pelumba yang menggunakan motosikal ini telah terlibat dalam kemalangan dan terkorban semasa acara tersebut.

Sejak daripada itu, berita tentang Streetfighter V4 senyap seketika, mungkin untuk menghormati pemergian pelumba tersebut. Macam mana pun, model tersebut perlu diperkenalkan kepada umum secara rasmi dalam versi produksi, dan nampaknya Ducati sudah bersedia.

Pengeluar dari Itali itu telah menyiarkan satu teaser pendek melalui akaun media sosial mereka, menyatakan Streetfighter V4 akan didedahkan 23 Oktober ini. Mungkin selepas itu, ia akan dibawa pula ke pameran EICMA di Milan, Itali.

Ducati Streetfighter V4 akan didedah 23 Oktober ini

Apa yang boleh dilihat cuma bahagian lampu depan motosikal tersebut, yang mempunyai DRL seperti kening yang beralun. Selain daripada itu, Ducati cuma memberitahu beberapa maklumat seperti enjin V4 Desmosedici Stradale, sayap biplane, pakej elektronik seperti Panigale V4, berat 178 kg, pemegang tinggi dan kuasa 208 hp pada 12,750 rpm.

Dari sini, kita boleh tahu Streetfighter V4 mempunyai sedikit kurang kuasa berbanding Panigale V4 (214 hp), berat yang lebih 3 kg (Panigale V4 175 kg) dan sistem elektronik seperti Ducati Power Launch, Ducati Quick Shift EVO, Bosch Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC) dan Engine Brake Control (EBC) EVO.

GALERI: Ducati Streetfighter V4 Prototype

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required