Ford Bronco bakal diperkenal pada musim bunga 2020

Setakat ini, tak banyak maklumat yang diketahui tentang Ford Bronco. Pada 2017 lalu, ia diumumkan akan membuat kemunculan semula pada tahun 2020, dan kekal dengan reka bentuk berkotak, serta akan menggunakan asas yang sama dengan model Ranger. Kini, Ford menambah satu lagi maklumat terbaru; Bronco akan diperkenalkan pada musim bunga tahun depan.

Pengumuman berkenaan dibuat melalui sebuah video teaser yang turut mendedahkan lencana Ford Bronco yang digunakan sejak pengenalannya pada 1966, serta lencana terbaru yang akan digunakan pada versi terkininya nanti. Walaupun rekaan abjad pada tulisan Bronco kelihatan lebih moden, lambang kuda yang pernah digunakan dahulu turut akan ditampilkan semula.

Ford Bronco bakal diperkenal pada musim bunga 2020

Bronco bagaimanapun akan tampil berbeza daripada Everest, yang turut menggunakan asas yang sama daripada Ranger. Daripada bentuk samar-samar yang pernah ditunjukkan sebelum ini, Bronco kelihatan lebih pendek daripada dua model berkenaan. Kedudukan tayar gantinya juga akan terletak di pintu ruang belakang, imej standard bagi kenderaan yang kerap menerima nama jolokan “jeep”. Bronco bagaimanapun hanya akan ada di pasaran Amerika Utara, Timur Tengah dan Afrika.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required