Hyundai Grandeur (juga dikenali sebagai Azera di beberapa pasaran lain) sudah berada di pasaran Korea selama tiga tahun, dan sekarang ia diberi facelift untuk memastikannya terus segar. Perubahan paling jelas adalah muka hadapan, yang kini lebih agresif dengan gril yang besar.

Muka ini sebenarnya pernah diguna pada model konsep Le Fil Rouge, tetapi Grandeur menjadi model produksi pertama yang menggunakannya. Gril tersebut mempunyai corak berlian, dan bentuk sama turut digunakan dalam bahagian lampu. Bentuk bukaan udara pada bampar juga direka semula dengan menggunakan bentuk X.

Bahagian tepi juga mempunyai perubahannya, di mana garis badan atas ditarik sampai ke pemegang pintu belakang, manakala satu lagi garis di atas roda belakang dijadikan lebih tinggi. Lampu belakang ditukar menjadi lebih nipis dan menyala penuh dari kiri hingga kanan.

Panjang keseluruhan kereta sedan ini juga telah ditambah sebanyak 60 mm, untuk menjadi 4,990 mm. Daripada jumlah ini, 40 mm adalah tambahan untuk jarak roda sementara lebarnya juga bertambah 10 mm. Melalui Grandeur baru ini Hyundai menjanjikan bahagian dalam antara yang terbaik dalam kelasnya.

Beberapa bahagian pada papan pemuka turut diubah termasuk corong pendingin hawa serta skrin infotainmen yang lebih besar – 12.3 inci. Pendingin hawa boleh dikawal melalui skrin sesentuh baru. Ciri baru lain yang diberikan pada kereta ini adalah termasuk sistem pembersihan udara, kamera titik buta, Safe Exit Assist, Remote Parking Assist dan Autonomous Emergency Braking yang telah dikemas kini.

Di Korea, Grandeur ditawarkan dalam pilihan empat enjin termasuk unit petrol 2.5 liter Smartstream G baru, V6 3.3 liter 290 hp, hibrid yang menggunakan padanan enjin 2.4 liter MPI dan motor elektrik 35 kW, serta model LPG dengan enjin 3.0 liter.