Mazda 2 facelift mula didedahkan Julai lalu, tapi baru sekarang versi sedannya muncul, yang diperkenalkan untuk pasaran Mexico. Sama seperti versi hatchback, sedan ini juga menampilkan perubahan yang agak banyak, serta pernambahbaikan lainnya yang menarik.

Antara perubahan ketara ialah wajah depan kereta ini, di mana ia dipengaruhi sebahagian besarnya oleh rekaan gril Kodo yang hadir dengan kemasan krom yang lebih kurus di bawah lampu utama. Bukaan udara di bawahnya pula diapit oleh jalur krom, meminjam pendekatan yang sama dari Mazda 6.

Bahagian belakang bahagaimanapun kekal menggunakan lampu bulb. Tetapi, bampar menerika rekaan baru yang lebih segar, dengan tambahan hiasan ruang udara disudutnya. Rim paling besar sebagai pilihan, 16-inci juga diberikan rekaan baru.

Di dalam, ada pilihan kemasan dan warna baru diberikan. Tidak lupa, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto bagi sistem infotainmen Mazda Connect serta tempat duduk dengan rekaan baru. Tidak dapat dipastikan setakat ini sama ada kereta ini turut menerima penambahbaikan suspensi dan penebat bunyi seperti versi hatchback di Jepun.

Model untuk pasaran Mexico ini menggunakan enjin sedia ada, unit 1.5 liter Skyactiv-G NA dan suntikan terus dengan empat-silinder yang menghasilkan 110 PS pada 6,000 rpm dan 141 Nm pada 4,000 rpm. Angka ini sedikit berkurang jika dibandingkan dengan model yang ada di Malaysia. Pilihan kotak gear di sana terdiri daripada manual dan automatik enam-kelajuan.