Mazda 2 facelift versi sedan diperkenalkan di Mexico

Mazda 2 <em>facelift</em> versi sedan diperkenalkan di Mexico

Mazda 2 facelift mula didedahkan Julai lalu, tapi baru sekarang versi sedannya muncul, yang diperkenalkan untuk pasaran Mexico. Sama seperti versi hatchback, sedan ini juga menampilkan perubahan yang agak banyak, serta pernambahbaikan lainnya yang menarik.

Antara perubahan ketara ialah wajah depan kereta ini, di mana ia dipengaruhi sebahagian besarnya oleh rekaan gril Kodo yang hadir dengan kemasan krom yang lebih kurus di bawah lampu utama. Bukaan udara di bawahnya pula diapit oleh jalur krom, meminjam pendekatan yang sama dari Mazda 6.

Bahagian belakang bahagaimanapun kekal menggunakan lampu bulb. Tetapi, bampar menerika rekaan baru yang lebih segar, dengan tambahan hiasan ruang udara disudutnya. Rim paling besar sebagai pilihan, 16-inci juga diberikan rekaan baru.

Mazda 2 <em>facelift</em> versi sedan diperkenalkan di Mexico

Di dalam, ada pilihan kemasan dan warna baru diberikan. Tidak lupa, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto bagi sistem infotainmen Mazda Connect serta tempat duduk dengan rekaan baru. Tidak dapat dipastikan setakat ini sama ada kereta ini turut menerima penambahbaikan suspensi dan penebat bunyi seperti versi hatchback di Jepun.

Model untuk pasaran Mexico ini menggunakan enjin sedia ada, unit 1.5 liter Skyactiv-G NA dan suntikan terus dengan empat-silinder yang menghasilkan 110 PS pada 6,000 rpm dan 141 Nm pada 4,000 rpm. Angka ini sedikit berkurang jika dibandingkan dengan model yang ada di Malaysia. Pilihan kotak gear di sana terdiri daripada manual dan automatik enam-kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required