Mitsubishi Triton VGT AT Premium kini dengan dashcam, balutan kulit , Apple Carplay, Android Auto

Mitsubishi Triton VGT AT Premium kini dengan dashcam, balutan kulit , Apple Carplay, Android Auto

Pagi tadi ketika berlangsungnya pelancaran Mitsubishi Triton Quest facelift 2019, Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) mengumumkan bahawa varian pertengahan barisan trak pikap mereka iaitu Triton VGT AT Premium kini diberikan berberapa peningkatan dari segi ciri yang ditawarkan.

Kini, model tersebut menerima berberapa kelengkapan yang sama seperti model varian tertinggi Adventure X antaranya tempat duduk balutan kulit serta sistem infotainmen dengan skrin sesentuh yang diberikan sokongan aplikasi Apple Carplay dan Android Auto. Model ini juga kini hadir standard dengan kamera perakam hadapan (dashcam).

Dengan kesemua peralatan tambahan ini, Mitsubishi Triton VGT AT Premium dijual pada harga atas jalan RM118,600, atau RM2,400 lebih mahal dari sebelumnya.

Mitsubishi Triton VGT AT Premium kini dengan dashcam, balutan kulit , Apple Carplay, Android Auto

Kesemua varian Triton kecuali model asas Triton Quest dijana oleh enjin 2.4 liter MIVEC Turbodiesel berkuasa 181 PS dan tork maksima 430 Nm, bersama sistem 4X4. Juga selain model Quest dan MT Premium, model-model dengan transmisi automatik menerima kotak gear enam-kelajuan bagi menggantikan kotak gear lima-kelajuan INVECS II sebelum itu.

Namun hanya versi tertinggi Triton Adventure X diberikan sistem Super Select 4WD II yang memberikan gear Lock-up (4HLc dan 4Llc) yang boleh ditukar semasa kereta bergerak di bawah 100 km/j, serta kawalan menurun bukit. Manakala varian 4X4 lain masih diberikan sistem Easy Select 4WD yang membolehkan anda menukar dari gear 2H ke 4H atau sebaliknya juga ketika bergerak di bawah kelajuan 100 km/j.

Mitsubishi juga telah mengumumkan berberapa peningkatan terhadap model tertinggi tersebut, antaranya kamera pemantau sekeliling, dashcam, pelekat sisi badan dan juga filem penapis solar/keselamatan – dijual pada harga RM135,200 atau RM2,700 lebih mahal dari sebelum itu. Perincian berkenaan Triton Adventure X yang ditambah baik tersebut boleh anda baca pada PAUTAN INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required