Toyota Gazoo Racing Malaysia sertai perlumbaan Sepang 1000km (S1K)2019 hujung minggu ini

Toyota Gazoo Racing Malaysia sertai perlumbaan Sepang 1000km (S1K)2019  hujung minggu ini

Pasukan Toyota Gazoo Racing Malaysia sahkan bahawa mereka akan menyertai perlumbaan ketahanan Sepang 1000km yang berlangsung hujung minggu ini. Pasukan tersebut akan membariskan tiga orang pemandu iaitu ketua pegawai UMW Toyota Motorsport Akio Takeyama, juara GT Jepun kelas GT500 dengan pasukan Esso Ultraflo Supra pada tahun 2002 Akira IIda dan bintang tempatan William Ho.

Selain dari pasukan rasmi ini, sembilan lagi Vios yang dibawa dari siri perlumbaan one make Vios Challenge TGR Malaysia turut akan menyertai perlumbaan selama sembilan-jam atau 181-lap di Litar Antarabangsa Sepang itu berkenaan.

Toyota Gazoo Racing Malaysia sertai perlumbaan Sepang 1000km (S1K)2019  hujung minggu ini

Antaranya adalah pasukan Wing Hin Motorsport yang disertai oleh ‘otai’ Saga Cup dan juara kelas Super Sporting TGR musim kedua, Boy Wong bersama pemandu kelas Sporting Dannies Ng. Manakala penunggang Moto GP negara Hafizh Syahrin akan berpasangan dengan pemandu single seater Alister Yoong dan bintang remaja dalam TGR Badley Benedict Anthony – ketiga-tiga mereka memandu Vios pasukan HI REV SIC Dream Chaser.

S1K tahun ini nampaknya bakal menyaksikan tiga pasukan rasmi pengeluar berentap dalam gelanggang sama – Tengku Djan Ley akan memandu Honda City pasukan Honda Malaysia Racing Team, manakala seorang lagi pelumba TGR dalam kelas Super Sporting, Syafiq Ali seperti biasa akan mewakili pasukan Proton R3, tetapi tahun ini dia tidak berganding dengan Farique Hairuman di dalam Iriz, sebaliknya bertanggung jawab untuk mengemudi Saga bersama Admi Shahrul.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

 

Add a comment

required

required