Toyota GR Supra A90 AC Schnitzer – hampir 20 barang naik taraf, kuasa ditingkat kepada 400 PS dan 600 Nm

Toyota GR Supra A90 AC Schnitzer – hampir 20 barang naik taraf, kuasa ditingkat kepada 400 PS dan 600 Nm

Syarikat talaan kenderaan BMW terkenal, AC Schnitzer akhirnya menunjukkan hasil kerja mereka pada Toyota GR Supra A90, dan ini juga adalah kali pertama mereka ‘menyentuh’ sebuah Toyota. Mungkin hanya kerana kereta ini berkongsi asas dengan BMW Z4, tapi apa pun ia sesuatu yang menarik kerana orang ramai diberikan pilihan naik taraf dan datang dengan jaminan selama tiga tahun.

Bahagian paling utama, iaitu enjin enam silinder sebaris 3.0 liter pada Supra A90 dinaik taraf untuk memberi tambahan 60 PS dan 100 Nm, menjadikan keseluruhannya 400 PS dan 600 Nm tork. AC Schnitzer walaubagaimanapun tidak mendedahkan masa pecutan 0-100 km/j kereta ini, tapi sebagai rujukan, Supra A90 standard mampu melakukannya dalam masa 4.3 saat, dan kelajuan maksimum 250 km/j.

Ekzos juga telah dinaik taraf dengan unit tersendiri AC Schnitzer yang telah melalui ujian WLTP, dan ia ditawarkan dengan kemasan sport karbon atau hitam anodised. Anda boleh mendengar bunyi ekzos ini dalam video di bawah dan ia ternyata lebih kuat berbanding unit asal.

Pergi kepada rim pula, unit asal 19 inci kini diganti dengan unit 20 inci serba ringan, yang ditawarkan dalam dua rekaan dan empat warna. Bahagian hadapan dibalut dengan tayar 255/30 manakala bahagian belakang menggunakan tayar 275/30.

Bagi yang masih menggemari penyerap asal Supra A90, anda masih boleh cuma membeli spring daripada AC Schnitzer yang merendahkan kereta sebanyak 15 mm, tapi mereka juga ada menyediakan pilihan set naik taraf suspensi lengkap yang termasuk penyerap RS yang boleh dilaras sepenuhnya. Melalui unit ini, kereta akan direndahkan lagi 25 mm.

Ciri aerodinamik kenderaan turut dipertingkat dengan pemasangan splitter hadapan dan spoiler GT gentian karbon. Secara keseluruhannya ada hingga 20 alat ganti yang disediakan oleh AC Schnitzer untuk Supra A90 dan ini termasuk barangan lain seperti kemasan lubang udara atas bonet, lencana, pemegang nombor plet, serta kemasan aluminium pada tombol gear, pedal kaki, pemegang kunci dan penutup iDrive.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required