Proton sasar peningkatan jualan 32%, 150 pusat 3S/4S

Proton sasar peningkatan jualan 32%, 150 pusat 3S/4S

Bagi tahun 2020, Proton terus optimis untuk mengorak langkah yang lebih besar di Malaysia dengan meletakkan sasaran jualan 32% lebih tinggi daripada apa yang telah dicapai sepanjang tahun 2019. Sebagai rekod, jualan kenderaan Proton tahun lalu seperti yang dilaporkan ialah sebanyak 100,821 unit, sedikit melangkaui sasaran asal 100,000 unit yang ditetapkan.

Perkara ini dikongsikan oleh CEO Proton, Dr. Li Chunrong di dalam satu taklimat ringkas bersama media hari ini. “Dengan sasaran baru ini, saya ingin mencabar semua orang di Proton untuk cuba mencapai sasaran berkenaan, walaupun kami sedar ia bukanlah mudah,” jelas beliau.

Perancangan ini bukanlah bual kosong Proton kepada pasaran. Ini kerana, beberapa matlamat telah ditetapkan dalam rangka untuk menyokong perkembangan ini. Antaranya ialah pengenalan model CKD bagi SUV X70 (yang akan diperkenalkan dalam masa terdekat) serta pelancaran model crossover X50, yang akan terus dipasang di Malaysia (CKD) dan dilancarkan dalam tahun ini juga. Kedua-dua ini dijangka akan menyumbang kepada jumlah jualan yang lebih baik.

Proton sasar peningkatan jualan 32%, 150 pusat 3S/4S

Selain itu, model-model sedia ada juga sedang menunjukkan perkembangan yang sangat meyakinkan. Bagi Proton Saga misalnya, pengeluarannya kini telah mula dilakukan dalam dua syif untuk memenuhi permintaan pelanggan. Tidak lupa juga, sasaran untuk pasaran eksport luar negara yang ditetapkan sebanyak 4,000 unit tahun ini.

Selain itu, Proton tidak hanya memberi tumpuan untuk menjual dan memasarkan kenderaan sahaja. Untuk menampung keperluan lepas jualan pula, terutama untuk pasaran dalam negara, angka pusat 3S/4S juga disasarkan mencapai 150 buah, berbanding yang ada ketika ini sebanyak 120 kemudahan sama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required