Volvo S90, V90 facelift 2020 diberi sedikit naik taraf

Volvo S90, V90 facelift 2020 diberi sedikit naik taraf

Bagi tahun 2020 ini, Volvo telah memberikan sedikit pembaharuan kepada model S90 dan V90. Pada bahagian depan, model standard mendapat bahagian bawah bampar yang direka semula, bersama bukaan udara rekaan baru, kemasan jalur halus serta lampu kabus yang lebih kecil.

Model Inscription yang lebih tinggi pula menerima jalur krom sepanjang bahagian bawah bampar hadapan, sementara varian R-Design yang lebih sporty serta V90 Cross Country mendapat rekaan bampar hadapan dan belakang yang baru.

Volvo juga telah melenyapkan corong ekzos pada bampar model ini, dan mungkin muncung ekzos sebenarnya menghala ke bawah. Akhir sekali, semua model diberikan lampu belakang tiga dimensi yang direka semula, dengan grafik berbentuk C – V90 wagon juga menampilkan penunjuk arah sequential.

Pada bahagian dalam, perubahan yang diberi cuma pada tombol gear kristal Orrefors untuk varian Inscription, Advanced Air Cleaner dengan penapis PM 2.5, serta sistem bunyi Bowers & Wilkins yang dipertingkat, bersama amplifier, sistem pelenyap bunyi aktif dan tetapan jazz club baru.

Selain daripada itu, model ini juga sekarang datang dengan sistem hibrid ringkas 48 volt sama seperti XC90 dan XC60, yang dipadankan bersama enjin petrol B4 197 hp/300 Nm, B5 250 hp/350 Nm dan B6 300 hp/420 Nm tork. Volvo juga mengumumkan bahawa sistem hibrid ringkas kini sudah boleh didapati untuk semua model yang ditawarkan oleh mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required