Geely perkenal pembelian kenderaan secara online

Geely perkenal pembelian kenderaan secara online

Macam-macam cara orang jual kenderaan sekarang ini. Terbaru, Geely memperkenalkan saluran jual-beli kenderaan secara atas taliannya sendiri di China yang lengkap dengan penghantaran ke rumah, sejak 10 Februari lalu. Untuk itu, Geely menjadi antara yang terawal menawarkan perkhidmatan seumpamanya di rantau berkenaan, tanpa memerlukan pembeli untuk hadir ke bilik pameran.

Melalui saluran berkenaan, pelanggan tidak hanya boleh membuat pelbagai pilihan dan membayar untuk kenderaan Geely secara atas talian dan kemudiannya menunggu kereta berkenaan dihantar ke rumah, mereka juga boleh mengaturkan sesi pandu uji dari rumah yang akan diselenggarakan oleh pengedar berdekatan. Perkhidmatan lain seperti perlesenan dan juga insurans turut disediakan, dengan pelanggan boleh memilih daripada senarai penyedia perkhidmatan yang ada.

Sebelum ini, Geely bekerjasama dengan penyedia platform servis jualan atas talian, tetapi dengan servis sendiri ini, ia didakwa mencatatkan pertumbuhan yang lebih rancak. Tempahan atas talian bagi tempoh seminggu pertama sahaja meningkat lima kali ganda bagi tempoh sama tahun lalu, sementara angka jualan dari laman web pula 75 kali ganda lebih tinggi.

Semua model Geely, termasuk MPV Jiaji dan Boyue Pro ditawarkan melalui saluran atas talian berkenaan, termasuk penghantaran ke rumah. Syarikat itu juga berharap untuk melanjutkan lagi rangkaian perkhidmatannya, termasuk pengambilan kereta dari rumah atau pejabat pelanggan bagi tujuan servis kenderaan.

Pengenalan pembelian kenderaan atas talian ini antara lain menerima sambutan kerana perkembangan virus COVID-19, dengan tindakan kuarantin serta larangan pergerakan telah menyebabkan ia menjadi pilihan yang penting, memandangkan angka jualan syarikat itu bagi Januari dilaporkan turun 18%.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required