Kia Picanto facelift terbaru dilihat dalam versi GT Line

Kia Picanto <em>facelift</em> terbaru dilihat dalam versi GT Line

Daripada imej yang dikongsi oleh Korean Car Blog ini, ada dua petanda yang makin jelas. Pertama, pengenalan Kia Picanto facelift terbaru sudah semakin hampir, dan kedua, pembaharuan rekaan yang diterapkan juga banyak – paling tidak untuk bahagian depan.

Picanto dalam gambar ini tampul dalam versi GT Line yang paling sporty dengan bampar depan yang baru sepenuhnya. “Tiger nose” masih lagi dikekalkan, tetapi perincian kini berubah dengan kehadiran dua palang yang digunakan. Bukaan bawahnya juga dengan enam bucu, serta lampu kabus ditempatkan dalam perumah krom – semuanya terarah kepada bukaan udara di sudut yang kini dikemaskan dengan rekaan sirip hitam berkilat.

Lampu utama juga berbeza bagi model spesifikasi tinggi; kemasan perak kini disertakan di bahagian dalamnya sebagai lanjutan daripada gril. Lampu DRL empat-titik pula sangat jelas kelihatan, dengan lampu isyarat LED terletak di bawah.

Rim juga diberikan rekaan baru dengan ciri banyak jejari – lapan daripadanya diberi penyudah dua-tona. Bampar belakang juga dijangka akan diberi rekaan baru sepenuhnya sebagai padanan bahagian depan. Tidak ketinggalan juga kemungkinan pengenalan rekaan lampu belakang yang baru. Di dalam, pembaharuan kemasan dan perincian dijangka turut diberikan, serta kelengkapan infotainmen yang dipertingkat – sama seperti yang dilihat pada Hyundai i10 baru.

Juga seperti Hyundai i10 baru, Picanto ini dijangka bakal mengekalkan unit enjin dan spesifikasi mekanikal sedia ada – enjin 1.0 liter tiga-silinder 67 PS/96 Nm dan 1.25 liter 84 PS/122 Nm empat-silinder NA. Tidak ketinggalan ialah enjin 1.0 liter turbcas dengan janaan 100 PS/172 Nm suntikan terus. Pilihan kotak gear terdiri daripada manual lima-kelajuan atau automatik empat-kelajuan juga mungkin dikekalkan.

Kia Picanto GT Line 2019 di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required