Hyundai promosikan social distancing untuk bendung Covid-19 dengan logo yang telah diubah secara kreatif

Tahukah anda loga ‘H’ senget pembuat automotif Korea ini bukan sekadar bermaksud ‘Hyundai’ semata-mata? Jika anda lihat dengan teliti, ia sebenarnya adalah bayang dua orang yang sedang bersalam – yang kiri mewakili pekerja syarikat, manakala di kanan pula adalah pelanggan yang berpuas hati.

Namun bagi mempromosikan penjarakkan sosial (social distancing) bagi membendung penularan Covid-19 yang sedang mengancam dunia sekarang, Hyundai menghasilkan logo memaparkan kedua-dua bayangan tersebut tidak lagi bersalam. Bukan itu sahaja, logo itu juga dihasilkan dalam bentuk memaparkan kedua-dua tangan itu dibasuh bagi mengingatkan orang ramai agar selalu membasuhkan tangan, untuk memastikan mereka tidak terjangkit dengan Coronavirus ini.

Hyundai bukan sahaja telah menghentikan banyak operasi kilang mereka untuk membendung wabak Covid-19 ini dari terus merebak, bahkan mereka juga adalah jenama pertama di Amerika Syarikat yang menawarkan Insuran Perlindungan Kehilangan Pekerjaan yang menyaksikan jenama tersebut menyerap bayaran bulanan selama enam-bulan untuk kereta pelanggannya yang kehilangan pekerjaan kerana pandemik Covid-19 ini.

Selain dari Hyundai, jenama lain turut melakukan perkara sama – Volkswagen misalnya mengasingkan huruf ‘V’ dan ‘W’ dalam logo mereka, manakala Audi pula menjarakkan empat gelung yang sebelum ini saling bersentuhan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required