Honda City Turbo AZC Original, ringkas tapi menarik

Honda City Turbo AZC Original, ringkas tapi menarik

Selepas Honda City VTEC Turbo dilancarkan di Thailand hujung tahun lalu, pengeluar peralatan ubahsuai dan prestasi di negara berkenaan berlumba-lumba untuk menghasilkan pelbagai produk aftermarket untuk sedan segmen-B tersebut. Sebelum ini, kami sudahpun tunjukkan anda dengan City Turbo dengan kit gentian karbon dari NKGarage, dan kali ini giliran satu lagi garaj dari Siam iaitu AZC Original.

Dari segi luaran, sebenarnya tiada ubahsuai banyak yang diberikan pada City ini. Ia hanya diberikan lips gentian karbon untuk dipadankan terus ke bampar hadapan dan juga skirt sisi. Faktor utama yang menjadikan ia kelihatan menarik adalah penggunaan rim Volks Racing CE28 16-inci bersama tayar Toyo Proxes R888R bersaiz 205/45R16, dengan badan yang direndahkan menggunakan set suspensi boleh laras dari RSR.

Juga, brek hadapan asal City ini telah digantikan dengan set brek lebih padu dari Endless dengan angkup empat omboh bersama cakera yang dilarik. Rupa luaran kereta ini disempurnakan dengan pelekat badan livery perlumbaan RSR, manakala dalam kabin pula diberikan ubahsuai ringkas di mana tempat duduk asal hadapan digantikan dengan sepasang tempat duduk bucket Recaro Sportster edisi Nürburgring.

AZC bukan hanya menghasilkan aksesori kosmetik untuk City GN1 ini, mereka juga menghasilkan kit plug and play yang terdiri dari set muffler untuk sistem ekzos, serta kit injap blow off yang hadir sekali dengan ram pipe dari material logam tahan karat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required