Renault masukkan unit terpakai Captur dalam senarai model yang boleh dilanggan – dari RM599 sebulan

Renault masukkan unit terpakai Captur dalam senarai model yang boleh dilanggan – dari RM599 sebulan

Pelan langganan kenderaan Renault yang ditawarkan oleh TC Euro Cars (TCEC) sebelum ini cuma melibatkan kenderaan baru tapi sekarang ia telah disertai pula oleh unit Captur terpakai (berusia tidak lebih dua tahun dan melepasi pemeriksaan kualiti khas), sekaligus menjadikan harganya lebih mampu milik.

Bagi pelan satu tahun, harga yang perlu dibayar adalah RM1,299 sebulan, termasuk cukai jalan, insurans, servis biasa dan mengikut had jarak perjalanan 20,000 km (boleh dinaik taraf dengan pilihan lain). Walaubagaimanapun, kini syarikat itu sedang mengadakan promosi dengan menawarkan harga RM599 untuk enam bulan pertama dan apabila memasuki bulan ketujuh hingga 12, ia kembali kepada RM1,299 sebulan (pelan satu tahun).

Sesiapa yang berminat boleh membuat tempahan atas talian melalui Renault E-Store dari sekarang hingga 15 Mei, dengan bayaran RM200. Sebagai perbandingan, harga pelan langganan satu tahun untuk model Captur baru sebelum ini adalah RM1,499 sebulan atau RM1,299 sebulan untuk tempoh dua tahun.

Renault masukkan unit terpakai Captur dalam senarai model yang boleh dilanggan – dari RM599 sebulan

Demi mendekati lebih ramai pelanggan, TCEC juga melakukan kerjasama dengan Shopee untuk menawarkan baucar diskaun 25% untuk bayaran tempahan (RM50). Hanya 40 pelanggan berpeluang merebut baucar ini kerana ia diadakan dua kali sehari pada 23 April dan 24 April, iaitu pada jam 12 tengah malam dan 12 tengah hari, dengan setiap sesi menawarkan 10 baucar.

Mereka yang sudah menempah langganan ini melalui Renault E-Store ataupun Shopee kemudiannya boleh mengesahkan perjanjian langganan mereka dari 15 Mei hingga 31 Julai 2020. Bagi yang tidak mahu meneruskan langganan, meskipun sudah membuat tempahan akan mendapat kembali bayaran langganan mereka sekiranya dalam tempoh 60 hari pertama – RM5 akan ditolak sebagai bayaran pentadbiran.

Apabila sudah mengesahkan langganan, pelanggan perlu membayar yuran bulanan pertama setelah ditolak dengan bayaran tempahan awal yang telah dibuat, berserta deposit RM2,500. Deposit ini akan dipulangkan semula pada akhir tempoh langganan bergantung kepada keadaan kenderaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required