Mitsubishi Triton satu-satunya pikap yang mencatat peningkatan positif bagi tahun kewangan 2019

Mitsubishi Triton satu-satunya pikap yang mencatat peningkatan positif bagi tahun kewangan 2019

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah mengumumkan bahawa Triton adalah satu-satunya model dalam segmen trak pikap yang mencatat peningkatan positif bagi tahun kewangan 2019 yang berakhir Mac 2020 baru ini. Meskipun segmen ini menunjukkan penurunan 21%, Triton masih dapat mencatat peningkatan jualan 0.9% berbanding tempoh sama sebelumnya.

Tiga bulan terakhir dalam tahun kewangan tersebut, iaitu dari Januari hingga Mac 2020 menyaksikan Triton masih mengekalkan perkongsian pasaran sekurang-kurangnya 22% untuk tiga bulan berturut-turut. Sepanjang tempoh kewangan tersebut, perkongsian pasaran keseluruhan bagi Triton adalah 17%, melebihi sasaran 16% yang diletakkan oleh Mitsubishi.

Menurut MMM lagi, Triton versi double-cab juga telah menguasai pasaran di beberapa negeri iaitu Melaka, Pulau Pinang dan Kedah, di mana sepanjang tahun kewangan 2019, model tersebut berada di kedudukan paling atas.

Pada bulan Januari, Triton telah mencatat peningkatan jualan tahun ke tahun sebanyak 2.4% meskipun jumlah keseluruhan bagi segmen trak pikap menunjukkan penurunan sebanyak 21% bagi tempoh sama. Mitsubishi juga memegang kedudukan teratas dalam Malaysia Customer Service Index (CSI) Mass Market Study selama dua tahun berturut-turut.

Varian Triton paling mampu milik adalah Quest 4×2 yang diperkenalkan pada bulan November tahun lalu dengan harga RM79,890, sementara satu lagi varian iaitu VGT MT Premium turut diberikan peningkatan Februari lalu, yang menyaksikan ia datang dengan lebih kelengkapan dan harga RM113,300.

GALERI: Mitsubishi Triton Adventure X

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required