Ferrari tangguh lancar model baharu kerana COVID-19

Ferrari tangguh lancar model baharu kerana COVID-19

Menurut laporan yang disiarkan oleh Automotive News Europe, Ferrari merancang untuk melancarkan dua model baharu pada tahun ini. Walau bagaimana pun, disebabkan wabak pandemik COVID-19 telah merebak di seluruh dunia, sekaligus turut menjejaskan jadual pengeluaran syarikat terbabit, maka jenama ini perlu menangguhkan pelancaran tersebut dalam tiga hingga empat bulan.

Ia turut terdorong dengan pengeluar kereta Itali ini yang mahu melihat langkah pengurangan kos dan peruntukan modal bagi tahun ini disebabkan krisis kesihatan tersebut. CEO Ferrari Loius Camilleri berkata keputusan syarikat membuat penangguhan pelancaran beberapa model terbabit adalah “tepat pada waktunya”.

Terdapat beberapa perkhabaran yang kurang menyenangkan di sebalik penangguhan pelancarannya ini, ia disebabkan Ferrari menjangkakan penyusutan jualan sebanyak 4-15% untuk tahun ini, berbanding tahun lalu. Meski pun begitu, Ferrari masih berhasrat untuk melancarkan empat daripada lima model baharunya yang pernah didedahkan pada tahun 2019, dengan penghantaran model F8 Tributo telah pun dimulakan. Sementara tiga lagi model dijangka akan memulakan penghantaran kepada pelanggan pada separuh kedua tahun 2020.

Pada 2019, Ferrari telah mendedahkan model F8 Tributo, diikuti dengan SF90 Stradale, 812 GTS, F8 Spider dan Roma. Malah turut mendedahkan jentera lumba yang dipertingkatkan iaitu 488 Challenge Evo dan 488 GT3 Evo.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required