Mazda BT-50 generasi ketiga – imej teaser disiar, bakal didedahkan 17 Jun ini, kembar kepada Isuzu D-Max?

Mazda BT-50 generasi ketiga – imej <em>teaser</em> disiar, bakal didedahkan 17 Jun ini, kembar kepada Isuzu D-Max?

Selepas hampir sepuluh tahun, akhirnya trak pikap Mazda BT-50 bakal menerima penggantinya tidak lama lagi setelah jenama berkenaan menyiarkan gambar teaser untuk model generasi baharu tersebut dan mengumumkan ia akan didedahkan sepenunhnya pada 17 Jun nanti.

Tiada sebarang perincian diberitahu setakat ini, tetapi apa yang pasti tidak seperti model sedia ada yang menggunakan Ford Ranger sebagai asas, versi generasi seterusnya ini dihasilkan dengan kerjasama Isuzu seperti yang telah diumumkan pada tahun 2016.

Oleh itu, boleh dijangkakan BT-50 generasi baharu ini akan berkongsi banyak persamaan dengan Isuzu D-Max generasi terkini yang muncul buat kali pertama pada Oktober tahun lalu. Antara yang boleh diagak, ia akan diasaskan dari platform ladder frame yang sama, serta pilihan enjin turbodiesel RZ4E-TC 1.9 liter berkuasa 150 PS/350 Nm dan juga 4JJ3-TCX 3.0 liter berkuasa 190 PS/450 Nm.

Mazda BT-50 generasi ketiga – imej <em>teaser</em> disiar, bakal didedahkan 17 Jun ini, kembar kepada Isuzu D-Max?

Imej bayangan digital Mazda BT-50 diasaskan dari Isuzu D-Max yang dihasilkan oleh Theophilus Chin

Seperti juga sebelumnya, BT-50 juga berkemungkinan akan diberikan penggayaan tersendiri dari Mazda, dan bukan sekadar hanya menukar logo. Penawaran bentuk badan trak pikap Mazda ini mungkin sama dengan D-Max iaitu Single Cab dua pintu, Extended Cab empat-pintu dan juga Double Cab empat-pintu.

Jadi jika nak tahu perincian sebenar Mazda BT-50 generasi ketiga ini, pastikan anda sentiasa mengikuti perkembangan seterusnya dari kami.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required