UMW Toyota dan Maybank Islamic tawarkan pelan pembiayaan istimewa untuk graduan – sehingga 100%

UMW Toyota dan Maybank Islamic tawarkan pelan pembiayaan istimewa untuk graduan – sehingga 100%

UMW Toyota Motor (UMWT) telah mengumumkan satu pakej pembiayaan khas untuk graduan, yang ditawarkan dengan kerjasama Maybank Islamic. Ia adalah untuk mereka yang bercadang untuk membeli model Vios, Yaris ataupun Avanza.

Dipanggil sebagai Murabahah Vehicle Term Financing-i (MVTF-i), pakej pembiayaan ini disediakan sebagai pilihan tambahan kepada graduan, selain pakej Islamic Hire-Purchase (HP) biasa, dan masih mengikut Al Ijarah Thumma Al-Bai (AITAB). Ia walaubagaimanapun cuma disediakan di Semenanjung Malaysia sahaja.

Pakej Pembiayaan Murabahah mengikut prinsip pembiayaan Islamik, dan jumlah penuh pembiayaan boleh mencecah sehingga 100% termasuk sekali dengan sumbangan takaful serta kos-kos lain seperti urusan berkaitan undang-undang, duti stem dan lain-lain.

Pakej pembiayaan ini ditawarkan kepada pemegang ijazah yang berusia 21 hingga 30 tahun, dan mereka mestilah sudah mempunyai kerja dengan pendapatan sekurang-kurangnya RM3,000 sebulan. Untuk layak juga, graduan ini mestilah sudah bekerja lebih enam bulan, dan bagi yang kurang, mereka perlu meletakkan ibu bapa sebagai penjamin mengikut terma dan syarat tertentu.

Graduan yang mempunyai gaji bawah RM3,000, tetapi lebih daripada RM2,000 sebulan masih boleh memohon untuk pakej ini, tetapi ibu bapa mereka juga perlu diletakkan sebagai penjamin, dan pendapatan isi rumah mestilah di atas RM5,000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required