Toyota Harrier 2020 dengan kit badan GR Sports

Toyota Harrier 2020 dengan kit badan GR Sports

April lalu, Toyota telah memperkenalkan Harrier generasi keempat, yang akan dilancarkan di pasaran Jepun Jun ini. Banyak perubahan yang diberikan kepada SUV popular ini, termasuklah penampilan untuk menjadikannya lebih segar.

Walaubagaimanapun, sekiranya pelanggan mencari kit badan yang lebih sporty, kini sudah ada pilihan pelbagai aksesori yang disediakan oleh cabang ubah suai dan prestasi jenama itu, GR. Dari kit badan, pilihan barangan yang disediakan adalah cukup meluas sehinggalah untuk bahagian dalam.

Bagi kit aerodinamik, yang terdiri daripada bampar, skirting dan spoiler, GR menjualnya pada harga 413,600 yen (RM16,549), namun ia masih boleh dibeli secara berasingan (contohnya jika spoiler bampar hadapan sahaja adalah 72,600 yen atau RM2,905).

Untuk rim, unit yang disediakan oleh GR mempunyai saiz 20 inci dan dijual pada harga 477,950 yen (RM19,124) bersama tayar manakala ekzos sport dijual pada harga 165,000 (RM6,602). Aksesori lain yang dijual oleh GR untuk Harrier baru ini adalah seperti visor tingkap, nat tayar, pelindung pembuka pintu, penapis haba cermin, alas barangan, pelindung matahari dan tapak nombor plet.

Harrier generasi baru dibina atas platform TNGA (GA-K), dan datang dengan dua pilihan enjin Dynamic Force, iaitu 2,487 cc untuk versi hibrid dan 1,986 cc untuk versi biasa. Kedua-duanya dipadankan bersama transmisi CVT dan boleh dipilih dengan pacuan semua roda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required