Mazda MX-5 R Sport 2020 tampil di UK — RM146k

Mazda MX-5 R Sport 2020 tampil di UK — RM146k

Mazda MX-5 R Sport akhirnya telah mula dijual untuk pasaran UK, dengan angka pengeluarannya 150 unit sahaja. Harga bermula dari £27,700 (RM146k), dan sebagai promosi tempoh terhad, Mazda mengumumkan tak ada bayaran deposit minimum yang diperlukan.

Kereta ini berdasarkan varian Sport bagi MX-5 2020 dan dikuasakan oleh enjin SkyActiv-G 1.5 liter empat-silinder dengan janaan 132 PS dan 152 Nm. Kuasa disalurkan ke roda belakang melalui kotak gear manual enam-kelajuan.

Unik untuk model edisi khas ini ialah warna Polymetal Grey metalik yang dipadankan dengan warna bumbung soft-top yang juga kelabu, serta rin 16-inci RAYS aloi warna gunmetal. Selebihnya, warna kontras hitam digunakan misalnya pada bahagian perumah cermin, sementara ruang kabin menggunakan kulit Nappa burgundy dengan kemasan benang warna perak.

Mazda MX-5 R Sport 2020 tampil di UK — RM146k

Kelengkapan lain termasuk kawalan pendingin hawa automatik, sistem infotainmen MZD Connect tujuh-inci, pemanas kerusi, sokongan Apple CarPlay dan Android Auto dan kawalan melayar.

Pengarah Urusan Mazda UK, Jeremu Thomson menjelas: “Saya sangat berbesar hati kami dapat menawarkan MX-5 Convertible yang eksklusif seperti ini kepada pelanggan. Dengan tambahan terbaru berkenaan, kami mempunyai pilihan yang pelbagai bagi model MX-5 untuk barisan model tahun 2020 ini.”

“Generasi MX-5 semasa ini telah dikenali dengan pengendalian sebuah kereta sports, dan dengan model tahun 2020 ini serta versi R-Sport edisi khas ini, kami terus memberikan penawaran terbaik dan menarik kepada mereka yang inginkannya,” jelas beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required