Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary 2020 didedah

Lotus Exige Sport 410 20th Anniversary 2020 didedah

Sempena menyambut kelahiran model pertama Exige Series 1, Lotus telah memperkenalkan sebuah model istimewa Exige Sport 410 20th Anniversary. Beberapa bahagian kereta sports ini dipertingkat dan dijual pada harga £79,900 (RM428k) – £5,412 (RM29k) lebih mahal berbanding Exige Sport 410 biasa.

Pertama sekali, bahagian luarnya datang dengan bumbung, corong udara tepi serta sayap belakang yang sama warna dengan badan manakala di hadapan sedikit daripada roda belakang terdapat sirip berwarna hitam untuk melindungi daripada batu-batu kecil. Logo 20th Anniversary diletakkan pada fender hadapan dan bampar belakang.

Seperti yang anda boleh lihat, pilihan warnanya adalah sama seperti Series 1, iaitu Chrome Orange, Laser Blue dan Calypso Red. Terdapat juga pilihan warna Saffron Yellow, Motorsport Black dan Arctic Silver.

Pada bahagian dalam, beberapa bahagian dibalut dengan Alcantara berwarna hitam dan sama seperti warna luar, serta sulaman khas untuknya. Barangan yang sebelum ini disediakan sebagai pilihan tambahan diberikan terus secara standard termasuk radio digital dengan Bluetooth, cruise control, rim aloi ultra-lightweight serta stereng yang dibalut Alcantara.

Turut diberi adalah penyerap boleh laras Nitron, serta splitter depan, panel akses hadapan dan tailgate gentian karbon. Jika itu masih tidak mencukupi, pelanggan boleh menambah lagi kemasan gentian karbon, bateri lithium ion serba ringan serta ekzos titanium.

Bahagian enjin masih lagi menggunakan unit V6 3.5 liter yang mampu menghasilkan 410 hp pada 7,000 rpm dan 420 Nm tork pada 3,000 hingga 7,000 rpm. Pecutan 0-100 km/j boleh dilakukan dalam masa 3.4 saat manakala laju maksimum pula adalah 290 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required