GALERI: Subaru Forester GT Edition 2020 di Malaysia – 156 PS/196 Nm, sistem EyeSight, RM177,788

GALERI: Subaru Forester GT Edition 2020 di Malaysia – 156 PS/196 Nm, sistem EyeSight, RM177,788

Pada 1 Jun lalu, Subaru Forester GT Edition 2020 telah pun mula berada di semua bilik pameran Subaru di seluruh negara. Ia dilengkapi dengan set kit badan GT Edition yang diperagakan pada varian asas 2.0i-S Eyesight, yang turut dilengkapi dengan sistem bantuan pemandu EyeSight.

Ini termasuklah ciri brek pra-perlanggaran, pengurusan pendikit, amaran pertukaran lorong serta kawalan melayar adaptif. Ciri bantuan menukar lorong, amaran lintasan trafik belakang, tinjauan cermin sisi dan sistem pengesan titik buta.

Forester GT Edition ini dijanakan oleh enjin 2.0 liter empat-silinder boxer petrol yang mampu menghamburkan kuasa hingga 156 PS pada 6,000 rpm dan 196 Nm pada 4,000 rpm. Ia turut digandingkan dengan transmisi Lineartronic CVT dan juga sistem pacuan Symmetrical All-Wheel Drive. Ia turut menampilkan ciri Special X-Mode yang membolehkan pacuannya beralih antara mod Snow/Dirt dan Deep Snow/Mud.

Seperti mana yang dinyatakan, Forester GT Edition ini ditampilkan dengan kit badan yang lebih bergaya dan tampak sporty dengan padanan roda aloi 18-inci bersama centre caps dengan terpahat huruf “GT” yang dibaluti tayar 225/55. Selain itu, bampar hadapannya juga lebih menyerlah dan gaya luarannya dilengkapi dengan skirt sisi, spoiler belakang dan bampar belakang yang memberikan sentuhan lebih sporty.

Untuk bahagian dalamnya juga diberikan sendikit sentuhan yang lebih berbeza berbanding varian biasa, termasuklah dengan kemasan kulit upholstery spesifik-GT Edition. Selain itu, ia juga menerima sistem paparan audio lapan-inci dengan sokongan terhadap Apple CarPlay dan Android Auto. Ciri peninjau sekeliling 360-darjah juga memudahkan lagi pemandu mengendalikan SUV ini di tempat sempit.

Ia juga hadir dengan tujuh pilihan warna ditawarkan kepada pelanggan untuk edisi ini iaitu Crystal White Pearl, Ice Silver Metallic, Jasper Green Metallic, Horizon Blue Pearl, Sepia Bronze Metallic, Dark Grey Metallic dan Crystal Black Silica. Forester GT Edition ini ditawarkan pada harga RM178,888, iaitu lebih RM8,000 berbanding varian 2.0i-S EyeSight.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required