Teaser Honda City dengan Alexa Remote disiar di India

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, Honda City generasi baharu akan dilancarkan di India pada bulan ini, dan ia nampaknya menerima lebih banyak perincian premium berbanding model pasaran Thailand yang telahpun dilancarkan hujung tahun lalu. Antara kelengkapan lebih baik di terima City India berkenaan adalah fungsi Alexa Remote seperti yang disiarkan dalam satu video teaser.

Dengan kata mudah, Alexa Remote ini berfungsi seakan sama dengan sistem “Hi Proton” pada Proton X70 iaitu membolehkan berberapa fungsi kereta seperti tingkap berkuasa dan penghawa dingin beroperasi dengan menggunakan arahan suara.

Selain Alexa Remote, ciri lain yang lebih baik pada City pasaran India ini termasuk paparan instrumen separa digital yang dibintangi oleh meter digital tujuh-inci pada bahagian sepatutnya ditempatkan meter analog, bersama satu paparan pelbagai info bersaiz kecil di tengah.

Juga, City generasi baharu di India ini menerima sistem kamera pemantau titik buta Honda Lanewatch. Pada pasaran lain termasuk Malaysia dan Thai, sistem Lanewatch yang terdiri dari satu kamera diletakkan pada cermin sisi sebelah penumpang (dipaparkan pada skrin infotainmen utama) ini biasanya hanya diberikan pada model-model besar seperti Civic, Accord dan CR-V.

Walau bagaimanapun, pasaran India tidak akan menerima enjin 1.0 liter VTEC Turbo seperti di Thailand, tetapi hadir dengan pilihan dua enjin iaitu 1.5L NA i-VTEC dengan kuasa 121 PS/145 Nm dan juga enjin 1.5 liter diesel i-DTEC yang kini telahpun menepati tahap emisi Bharat 6 (BS-VI), berkuasa 100 PS/200 Nm.

Ketika dilancarkan nanti, model petrol akan ditawarkan dengan pilihan sama ada kotak gear CVT automatik atau manual enam-kelajuan, manakala model diesel seperti sebelum ini hanya tampil dengan transmisi manual enam-kelajuan.

GALERI: Imej awalan Honda City 2020 pasaran India

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required