BMW F750GS, F850GS dan F850GS Adventure 2020 diperkenal – kelengkapan dipertingkat, warna baru

BMW F750GS, F850GS dan F850GS Adventure 2020 diperkenal – kelengkapan dipertingkat, warna baru

BMW Motorrad tahun ini menyambut ulang tahun model GS (Gelande Strasse) yang ke-40 dan untuk itu, mereka telah memperkenalkan pilihan warna “40 Years GS Edition” untuk jentera GS siri F dan melancarkan model versi tahun 2020 yang diberikan grafik baru serta beberapa peningkatan teknikal.

Kesemua model ini sekarang didatangkan terus secara standard dengan penunjuk arah LED, pengecas USB, ABS Pro serta Dynamic Traction Control, dan digerakkan oleh enjin dua silinder selari 853 cc namun dengan talaan kuasa yang berbeza iaitu 77 hp dan 83 Nm untuk F750GS dan 95 hp dan 92 Nm untuk F850GS dan F850GS Adventure.

Bagi F750GS, versi 40 Years GS Edition menggunakan logo khas pada bahagian panel tepi, rim hitam matte, pelindung tangan warna perak, pelindung radiator galvanised, pelindung tangan warna kuning serta tempat duduk yang dibalut dengan kombinasi warna hitam dan kuning, bersama logo GS.

Dua lagi warna baru untuk model ini adalah Light White yang berwarna putih dan Sports Style yang menggunakan warna biru metalik San Marino bersama penghadang angin gelap, rim kelabu metalik, pelindung tangan warna perak serta tempat duduk hitam.

Model F850GS juga didatangkan dalam pilihan tiga warna. Warna Racing Red menggunakan tangki serta paruh merah, bersama bahagian lain yang kebanyakannya berwarna hitam manakala Rallye Style pula menggunakan warna Racing Blue bersama rim warna gangsa serta tempat duduk gabungan warna hitam dan merah.

Versi 40 Years GS Edition bagi F850GS menggunakan warna hitam metalik Black Storm, bersama logo 40 tahun, pelindung tangan warna kuning, rim warna gangsa serta tempat duduk gabungan warna hitam dan kuning. Model ini juga didatangkan terus dengan penghadang angin boleh laras serta panel paparan TFT.

Versi paling tinggi bagi GS siri F ini adalah F850GS Adventure. Ia sekarang ditawarkan dalam warna Ice Grey yang menggunakan tangki warna kelabu bersama kebanyakan bahagian lain yang berwarna hitam manakala Rallye Style pula datang dalam warna gangsa matte Kalamata bersama tiub fork warna emas dan rim warna gangsa. Tempat duduk menggunakan gabungan warna hitam dan kelabu manakala penghadang angin pula adalah jenis sport.

Versi 40 Years GS Edition bagi F850 GS Adventure ini juga menggunakan tambahan kemasan khas seperti logo, warna hitam metalik dan jalur kuning, sementara fork pula menggunakan warna hitam, rim warna gangsa dan tempat duduk warna gabungan hitam dan kuning.

GALERI: BMW F750GS 2020

GALERI: BMW F850GS 2020

GALERI: BMW F850GS Adventure 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required