GALERI: Perodua Myvi 1.3 X 2020 dengan ASA 2.0 dan warna baharu Electric Blue – RM46,959 tanpa SST

GALERI: Perodua Myvi 1.3 X 2020 dengan ASA 2.0 dan warna baharu <em>Electric Blue</em> – RM46,959 tanpa SST

Minggu lalu, Perodua telah melancarkan model kemaskini Myvi 2020 yang diberikan berberapa perincian baharu. Antara tingkat taraf yang diberikan adalah sistem bantuan pemanduan ASA sedia ada kini telah diperbaharui dengan sistem ASA 2.0, dan ia kini dilengkapkan standard pada model 1.5 AV dan 1.5H, serta ditawarkan secara opsyen untuk varian 1.3 X.

Model yang kami paparkan ini adalah Myvi 1.3 X yang dilengkapi ASA 2.0, serta dalam warna baharu Electric Blue. Sistem ASA 2.0 ini boleh anda dapatkan sekiranya memilih varian 1.3 X dengan bayaran tambahan RM2,000. Ini bermaksud harga asal RM44,959 akan meningkat kepada RM46,959 sekiranya anda memilih 1.3 X dengan sistem ASA.

Semua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan tanpa insuran, termasuk pengecualian cukai jualan yang telah diumumkan kerajaan sebelum ini.

GALERI: Perodua Myvi 1.3 X 2020 dengan ASA 2.0 dan warna baharu <em>Electric Blue</em> – RM46,959 tanpa SST

Sistem bantuan pemandua ASA 2.0 tersebut adalah versi tingkat taraf untuk sistem pada Myvi sebelum ini. Ia juga kini telah dipadankan pada model-model Perodua yang lain seperti Aruz, Axia facelift dan juga Bezza facelift.

Sistem ASA 2.0 ini masih menawarkan pakej sistem yang sama iaitu Pre-collision Warning (PCW), Pre-collision Braking (PCB), Front Departure Alert (FDA) dan Pedal Misoperation Control (PMC), tetapi fungsi untuk sistem ini telah dipertingkatkan.

Antara peningkatan tersebut termasuk penambahan sistem Pengesan Pejalan Kaki yang berfungsi sehingga 50 km/j, manakala kelajuan operasi PCW dan PCB ditingkatkan masing-masing kepada 100 km/j dan 80 km/j. Lebih perincian untuk sistem ini boleh anda baca pada PAUTAN INI.

Untuk perincian lain, spesifikasi pada Myvi 1.3 X ini masih lagi sama dengan sebelum ini. Jadi ia hadir dengan ciri seperti sistem bantuan mula mendaki, lampu kabus hadapan, penderia parkir hadapan dan juga cermin sisi boleh-lipat berkuasa.

Dari rupa luaran dan dalaman, varian ini turut diberikan kemasan-kemasan krom/metalik tambahan. Bahagian kabin 1.3 X diberikan pemain audio utama 2-DIN bersama Bluetooth, roda stereng pelbagai fungsi balutan kulit dan juga perehat kepala boleh laras pada bahagian belakang.

Sistem mekanikal juga tidak berubah di mana ia dijana enjin 1NR-VE berkuasa 94 hp pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 121 Nm pada takat 4,000 rpm bersama sistem eco-idle, digandingkan dengan kotak gear automatik empat kelajuan elektronik E-AT.

Lebih perincian berkenaan Perodua Myvi 2020 ini termasuk perbezaan setiap varian, anda boleh rujuk di laman Carbase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required