Yamaha MT-15 edisi terhad dilancarkan di Thailand

Yamaha MT-15 edisi terhad dilancarkan di Thailand

Bersempena dengan acara Bangkok International Motor Show yang sedang berlangsung sekarang di Thailand, Yamaha telah melancarkan model MT-15 edisi terhad yang dijual pada harga 98,500 baht (RM13,230). Harga ini masih adalah sama seperti MT-15 yang dilancarkan sebelum ini di sana.

Walaupun dinamakan sebagai sebuah model edisi terhad, Yamaha tidak menyatakan berapa unit yang akan dikeluarkan dan keistimewaannya cuma pada penampilan. MT-15 edisi terhad 2020 ini menggunakan warna hijau terang, dengan rim kuning fluoroscent dan fork warna emas.

Ciri-ciri lain pada motosikal ini masih tidak berubah, dan ia masih lagi dikuasakan oleh enjin satu silinder SOHC, suntikan bahan api, 155 cc dengan sistem VVA, bersama gabungan transmisi enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 19 hp pada 10,000 rpm dan 14.7 Nm tork pada 8,500 rpm.

Pada bahagian depan, MT-15 menggunakan fork jenis USD manakala di belakang pula adalah monoshock. Kedua-dua brek hadapan dan belakang adalah jenis cakera manakala rim pula adalah 17 inci dengan tayar saiz 110/70 di hadapan dan 140/70 di belakang. Perincian lain MT-15 adalah termasuk tangki 10 liter, meter digital, berat 133 kg dan lampu depan dan belakang LED.

Pasaran Malaysia tidak menerima MT-15 ini sementara di Indonesia, harganya adalah 36.93 juta Rupiah (RM10,765), iaitu lebih tinggi sedikit daripada R15 yang dijual pada harga 36.08 juta Rupiah (RM10,517).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required