BMW Motorrad India siarkan gambar teaser G 310 baru

BMW Motorrad India siarkan gambar teaser G 310 baru

BMW Motorrad India didapati telah mengeluarkan gambar teaser model baru G 310 – R dan GS – dalam laman web mereka, dengan turut menyatakan tempahan di sana telah dibuka. Selain daripada gambar itu, perincian lain masih belum didedah.

Pemilihan India sebagai negara pertama yang mengeluarkan teaser ini bukanlah sesuatu yang pelik kerana siri model G 310 sememangnya dikeluarkan di India dengan kerjasama satu lagi pengeluar motosikal utama negara itu iaitu TVS Motorcycle.

Mengikut rekod sebelum ini, G 310 adalah sebuah model global dan kelibat model baru ini sebenarnya juga sudah pernah dilihat diuji atas jalan raya di Eropah. Di negara kita, G 310 R dijual pada harga RM27k manakala G 310 GS pula RM30k.

BMW Motorrad India siarkan gambar teaser G 310 baru

Dalam gambar yang disiarkan, kebanyakan bahagian motosikal masih lagi gelap dan yang terang cuma cahaya dari lampu hadapan yang berkemungkinan akan jadi unit LED serta kerangka yang kini berbentuk Trellis dan berwarna merah. Enjin model baru ini juga dijangka menepati tahap Euro 4.

Model G 310 dikuasakan oleh enjin satu silinder 313 cc DOHC bersama padanan kotak gear enam kelajuan, untuk menghasilkan kuasa maksimum sebanyak 34 hp pada 9,500 rpm dan 28 Nm tork pada 7,500 rpm. Berat untuk G 310 GS adalah 169.5 kg manakala G 310 R pula 158.5 kg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required