Semasa majlis pelancaran Yamaha MT-25 dan pra tonton MT-15 minggu lalu, HLYM turut membawa satu unit bagi kedua-dua model itu, yang sudah dipasang dengan pelbagai aksesori untuk menjadikannya lebih sporty. Daripada informasi yang kami dapat, ini adalah aksesori keluaran Yamaha Thailand.

Seperti biasa, aksesori ini kebanyakannya menggantikan unit asal dengan unit aluminium, seperti pada tuil brek dan klac, slider enjin dan roda, tapak pemegang dan beberapa bahagian lain. Kemudiannya, di atas tangki bahan api diletakkan pelekat dengan motif MT.

Untuk menjadikan penampilan motosikal ini lebih menarik, penghadang lumpur asal diganti dengan unit aluminium bersama tempat letak nombor plet yang lebih ringkas. Pada MT-25, kami tertarik dengan ekzos Akrapovic yang turut mempunyai kemasan gentian karbon.

Pada MT-15 pula, ekzos asal diganti dengan ekzos Yoshimura yang lebih pendek, tetapi penampilannya tidak kurang menarik kerana dilengkapi dengan fender hadapan dan belakang gentian karbon serta tambahan kemasan di atas lampunya.

Yamaha MT-15 dikuasakan oleh enjin satu silinder 155 cc VVA yang berkuasa 19 hp pada 10,000 rpm dan 14.7 Nm tork pada 8,500 rpm sementara MT-25 pula digerakkan oleh enjin dua silinder selari DOHC 249 cc berkuasa 35.5 hp pada 12,000 rpm dan 23.6 Nm tork pada 10,000 rpm.

GALERI: Yamaha MT-25 dengan aksesori

GALERI: Yamaha MT-15 dengan aksesori