Honda Forza 2021 – teaser tunjuk beberapa ciri, 750 cc

Honda Forza 2021 – teaser tunjuk beberapa ciri, 750 cc

Awal bulan lalu, Honda Eropah telah menyiarkan satu teaser yang memberi bayangan kemunculan skuter Forza baru dan cuma menunjukkan sedikit bentuknya dalam gelap serta ayat yang memberi makna “keluarga Forza akan bertambah besar.”

Kini, satu lagi video teaser disiarkan dan beberapa cirinya ditunjukkan secara dekat. Ini termasuk butang pemula enjin, yang menunjukkan skuter ini menggunakan sistem tanpa kunci, bentuk lampu belakang tajam, pandangan hadapan dengan lampu DRL LED serta panel meter digital penuh.

Satu lagi petunjuk penting yang diselitkan oleh Honda adalah nombor “750” yang berkemungkinan merupakan kapasiti enjin skuter baru tersebut. Jika benar, ia akan menjadi Forza yang paling berkuasa kerana sebelum ini, enjin paling besar pernah digunakan pada Forza cuma 350 cc.

Perincian teknikal skuter ini masih belum didedahkan tetapi ramai yang menjangkakan enjin bagi Forza baru ini diambil daripada X-ADV atau Integra, tetapi telah dinaik taraf untuk menepati tahap emisi Euro 4. Pada kedua-dua model yang sudah sedia berada dalam pasaran itu, enjin ini dipadankan bersama transmisi DCT enam kelajuan dan mampu menghasilkan kuasa 54 hp dan 68 Nm tork.

Melalui gambaran meter digitalnya pula, kita boleh melihat, selain terdapat maklumat penting seperti kelajuan dan tahap rpm, pengguna skuter ini juga boleh memilih kedudukan gear antara P, D dan N, mod tunggangan (dalam video berada di kedudukan ‘User’) serta logo EB dan T yang berkemungkinan adalah kawalan Engine Braking serta Traction Control. Forza baru ini akan didedahkan secara rasmi 14 Oktober ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required